ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ
Руслан Кравченко: ДПС перевиконала план надходжень за 5 місяців – на понад 51,6 млрд гривень
Травень завершили з перевиконанням плану надходжень – +5,2 млрд грн до загального фонду держбюджету (станом на 19:00 30 травня). За 5 місяців понад план надійшло 51,6 млрд грн (+11,0 % до плану). Про це в Telegram-каналі повідомив Голова Державної податкової служби Руслан Кравченко.
Загалом у травні 2025 року до загального фонду держбюджету по платежах, які контролює ДПС, надійшло 121,9 млрд грн (+21,9 % до травня 2024 року).
Основні показники за травень:
ПДФО – 30,3 млрд грн (+10,7 % до плану);
податок на прибуток підприємств – 45,4 млрд грн (+5,2 % до плану);
акциз з вироблених та ввезених товарів – 15,3 млрд грн (+3,3 % до плану).
Стабільно відшкодовуємо ПДВ:
15,5 млрд грн – відшкодовано у травні;
70,9 млрд грн – відшкодовано за 5 місяців 2025 року;
+23,8 % (13,6 млрд грн) –до факту січня-травня 2024 року.
Надходження січня-травня 2025 року:
520,3 млрд грн — надходження до загального фонду держбюджету
- 18,1 % (79,8 млрд грн) – до факту надходжень за січень – травень 2024 року.
«Стабільне перевиконання плану надходжень – результат спільної роботи з платниками податків. Завдання ДПС – не лише якісно адмініструвати податки, а і підвищити рівень довіри платників до Служби», – наголосив Руслан Кравченко.
РРО та торгівля в Інтернеті: хто і коли зобов’язаний видавати фіскальний чек
З розвитком електронної комерції все більше українського бізнесу реалізують товари та послуги онлайн. Проте багатьох турбує питання: чи потрібно застосовувати РРО або програмний РРО (ПРРО) при інтернет-продажах? Відповідь — так, у більшості випадків застосування РРО є обов’язковим.
Пояснюємо детально з посиланнями на законодавство.
Основним документом, який регулює застосування реєстраторів розрахункових операцій, є Закон України №265/95-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі — Закон № 265). Встановлення винятків щодо незастосування РРО іншими законами, окрім Податкового кодексу України (ПКУ), не допускається.
Згідно з п. 2 ст. 3 Закону №265, суб’єкти господарювання, які проводять розрахункові операції, у тому числі через Інтернет, зобов’язані надати покупцеві розрахунковий документ встановленої форми та змісту (фіскальний чек) у паперовій або електронній формі. Це стосується не лише готівки, а й розрахунків за допомогою платіжних карток, мобільних сервісів чи онлайн-банкінгу.
Обов’язок застосування РРО/ПРРО виникає не лише у момент передачі товару, а з моменту проведення розрахункової операції, якщо вона пов’язана з господарською діяльністю (п. 1 ст. 3 Закону № 265).
Звертаємо увагу, що обов’язок застосовувати РРО / ПРРО на загальних засадах з 01.01.2022 не поширюється лише на фізичних осіб – підприємців платників єдиного податку І групи (п. 296.10 ст. 296 ПКУ).
Особливості для інтернет-торгівлі
Закон України від 03 вересня 2015 року № 675-VIII «Про електрону комерцію» (далі – Закон № 675) визначає продаж товарів дистанційним способом (підп. 14 п. 1 ст. 3), що включає електронні угоди без фізичного ознайомлення з товаром.
Водночас згідно з роз’ясненням Національного банку України (лист від 28.11.2019 № 57-0007/62082) квитанція, отримана при здійсненні розрахунку за допомогою ЕПЗ, не є розрахунковим документом у розумінні Закону № 265 та не підтверджує факт продажу товару (отримання послуг), а лише підтверджує ініціювання переказу коштів з рахунку держателя ЕПЗ.
Якщо покупець оплачує товар або послугу через платіжну систему (наприклад, за допомогою банківської картки через інтернет), то банк або платіжний сервіс, який проводить цю операцію, не є продавцем і не видає чек. У цьому випадку:
• платником є сам покупець — власник платіжної картки;
• отримувачем коштів є той, хто надає товар або послугу — наприклад, інтернет-магазин, підприємство, фізична особа.
Тому, якщо товар або послуга продається через інтернет і оплата відбулася за допомогою платіжної картки, саме продавець зобов’язаний застосувати РРО/ПРРО і видати фіскальний чек покупцю. Це обов’язкова вимога законодавства — незалежно від того, яка платіжна система була використана.
Суб’єкт господарювання завжди має визначити, де саме відбувається розрахунок із покупцем. Якщо це зробити неможливо, наприклад, коли покупець отримує електронний товар, як-от програму, електронну книгу, довідку, оцінку чи інший файл виключно онлайн, тоді використовувати РРО не потрібно.
Але якщо товар або послуга передається фізично (наприклад, товар доставляється кур'єром або послуга надається особисто), то підприємець зобов’язаний застосовувати РРО і видавати покупцеві фіскальний чек.
Більш розлого читайте на вебпорталі ДПСУ
Просимо враховувати ці вимоги у щоденній роботі, аби уникнути непорозумінь з контролюючими органами та дотриматися принципів прозорої господарської діяльності.
Державна податкова служба постійно працює над впровадженням та вдосконаленням сучасних електронних сервісів
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що Державна податкова служба постійно працює над впровадженням та вдосконаленням сучасних електронних сервісів. Наявність електронного підпису суттєво спрощує підписання документів, дає змогу реєструватися на державних порталах та отримати доступ до необхідної інформації не виходячи з дому.
За п'ять місяців 2025 року фахівцями відділу реєстрації користувачів податкової служби Київщини було згенеровано майже п'ять тисяч особистих ключів та сформовано 9840 кваліфікованих сертифікатів електронного підпису чи печатки. Майже 550 підписувачів змінили статус кваліфікованих сертифікатів. За консультаціями щодо питань отримання та застосування електронного підпису чи печатки, користування програними засобами «ІТ користувач ЦСК-1», повторного дистанційного формування сертифікатів за електронним записом, завантаження кваліфікованих сертифікатів із сайту звернулися 8193 осіб.
Що робити, якщо Ви досі не маєте безкоштовного електронного ключа від ДПС?
ДПС України рекомендує для отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг ознайомитися з правилами та умовами надання послуг на вебсайті https://ca.tax.gov.ua у розділі «Отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг». Також потрібно підготувати необхідні реєстраційні документи (список є на вебсайті), прийти до пункту реєстрації з оригіналами документів (адреси вказані в розділі «Контакти» на вебсайті). Якщо у вас є паспорт у «Дії» (версія 2.0+), можна пройти ідентифікацію через смартфон за допомогою функції «Шеринг». Взяти з собою носій інформації для збереження особистого ключа (захищений носій ключової інформації, з’ємний флешносій тощо).
Жителі Київщини можуть звернутися за вказаними адресами до відокремлених пунктів реєстрації у
м. Бровари (вул. Київська, 286, ЦОП каб.1), у м. Біла Церква (б-р Олександрівський, 12 ЦОП) та м. Київ (вул. Святослава Хороброго, 5а, каб.23).
Новини ДПС:
Руслан Кравченко: ДПС перевиконала план надходжень за 5 місяців – на понад 51,6 млрд гривень
Фахівці ДПС поділились досвідом з трансфертного ціноутворення на міжнародному тренінгу ОЕСР
ГУ ДПС у Київській області