ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ
Кому доступна третя група єдиного податку і які зобов’язання вона передбачає
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до пп. 3 п. 291.4 Податкового кодексу України (ПКУ), платниками єдиного податку третьої групи можуть бути:
1) фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена, та юридичні особи - суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2025 році — 9 336 000 грн);
2) електронні резиденти (е-резиденти), які зареєструвалися як фізичні особи - підприємці, здійснюють господарську діяльність з надання послуг, виробництва та/або продажу товарів виключно на користь нерезидентів України, за умови що протягом календарного року вони відповідають сукупності таких критеріїв:
- не використовують працю найманих осіб - громадян або резидентів України;
- не отримують доходи з джерелом походження з України, крім пасивних доходів;
- обсяг доходу не перевищує 1167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року;
У 2025 році фізичні особи-підприємці, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (3 група), мають сплачувати три основні обов’язкові платежі: єдиний податок (ЄП), військовий збір (ВЗ), єдиний соціальний внесок (ЄСВ).
1. Єдиний податок
Ставка єдиного податку для платників 3 групи встановлюється у розмірі:
- 3 відсотки доходу - у разі сплати податку на додану вартість згідно з цим Кодексом;
- 5 відсотків доходу - у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.
Це визначено п. 293.3 ст. 293 ПКУ.
2. Військовий збір
З 2025 року ФОП 3 групи зобов’язані додатково сплачувати 1% від доходу як військовий збір, згідно з п. 16¹ підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ. Сплата здійснюється разом із єдиним податком, поквартально.
3. Єдиний соціальний внесок
Незалежно від отримання доходу, підприємець повинен щомісяця сплачувати ЄСВ у розмірі не менше 22% від мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня (у 2025 році — 1760 грн/місяць).
Дотримання строків і правильне нарахування зобов’язань — запорука фінансової стабільності та уникнення штрафів. Використовуйте електронний кабінет платника податків для подання декларацій і контролю розрахунків. Це зручно, безпечно і допомагає уникнути помилок.
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/900831.html
Київщина: 434,5 млн грн податку на нерухомість надійшло в поточному році
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є одним із ключових податкових інструментів, який все активніше впливає на бюджетну спроможність регіону.
У січні - квітні 2025 року податок на нерухомість, приніс місцевим бюджетам Київської області 434,5 млн грн. Це на 21,2% більше, ніж за аналогічний період минулого року. У структурі податкових надходжень регіону цей податок займає 4,1%.
І хоча його частка виглядає помірною, саме податок на нерухомість відображає глибший процес — реєстрацію об’єктів, узгодженість рішень органів місцевого самоврядування щодо ставок і пільг, системну роботу податкової у напрямку адміністрування, аналітики та роз’яснення.
На фоні загального зростання місцевого бюджету Київщини — 10,5 млрд грн за чотири місяці поточного року, з приростом у 2,2 млрд грн (або +127,2% у приведених умовах), надходження з податку на нерухомість залишаються стабільним і прогнозованим джерелом.
П’ятірка територіальних громад Київщини, які зібрали найбільше надходжень з податку на нерухоме майно:
1. Борщагівська сільська ТГ (Бучанський район) — 45,6 млн грн
2. Білоцерківська міська ТГ (Білоцерківський район) — 36,8 млн грн
3. Броварська міська ТГ (Броварський район) — 30,3 млн грн
4. Козинська селищна ТГ (Обухівський район) — 25,8 млн грн
5. Вишнева міська ТГ (Бучанський район) — 24,7 млн грн
Громада отримує більше, коли платник знає, що його внесок не втрачається у системі, а працює поруч — у школі дитини, на освітленій вулиці, у лікарні, де є тепло й електрика.
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/900836.html
Зміцнення довіри та доброчесності: стратегічний пріоритет податкової реформи до 2030 року
У межах реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року (НСДУ) Державна податкова служба України визначила одним із ключових завдань підвищення довіри платників до контролюючих органів та утвердження інституційної доброчесності. Цей напрям відповідає європейським стандартам прозорості, підзвітності та запобігання корупції у сфері публічного управління.
Головне управління ДПС у Київській області наголошує, що рівень довіри до податкової системи безпосередньо впливає на податкову дисципліну. Платники охочіше виконують свої зобов’язання у разі:
· справедливого та неупередженого адміністрування податків;
· відкритості процедур і чітких правил;
· ефективного захисту прав у разі помилок чи спірних ситуацій.
У цьому контексті Стратегія передбачає створення сучасної сервісної податкової служби, яка зосереджується не лише на фіскальних результатах, а й на якісній взаємодії з бізнесом.
Серед стратегічних цілей НСДУ виділено наступні:
· забезпечення макроекономічної та фінансової стабільності через збереження рівня мобілізації доходів і зменшення потреби у зовнішньому фінансуванні;
· гармонізацію законодавства України з законодавством ЄС та виконання міжнародних зобов’язань у сфері митної та податкової політики;
· підвищення прозорості, ефективності процедур управління та впровадження антикорупційних заходів;
· дотримання податкового та митного законодавства усіма учасниками податкового процесу;
· впровадження сучасних цифрових рішень для податкового й митного адміністрування.
Таким чином, утвердження доброчесності та довіри - не лише стратегічна мета, а й основа формування прозорої та стабільної податкової системи України.
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/900829.html
ГУ ДПС у Київській області