ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ
Чи розповсюджується звільнення від оподаткування ПДВ, передбачене п. 87 прим. 1 підрозд. 2 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ на операції з постачання товарів на митній території України?
ГЦ ДПС у Київській області інформує, що 27 липня 2024 набрав чинності ЗУ від 16.07.2024 № 3853-IX «Про внесення змін до підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення товарів для потреб виробництва та/або ремонту машин механізованого розмінування».
Пунктом 87 прим. 1 підрозд. 2 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що тимчасово, на період дії воєнного стану в Україні, але не більш як до 01 січня 2026 року, звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України (у тому числі переміщення (пересилання) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях) у митному режимі імпорту товарів, визначених п. 9 прим. 36 розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI (далі – МКУ).
Водночас норми п. п. 87 прим. 1 підрозд. 2 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ не передбачають застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ до операцій із постачання товарів, визначених п. 9 прим. 36 розд. XXI «Прикінцеві та перехідні положення» МКУ, на митній території України.
Строки проведення виїзних (невиїзних) планових та позапланових перевірок
ГУ ДПС у Київській області інформує, що строки проведення документальних планових перевірок та документальних позапланових перевірок встановлені п.82.1 та п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) – п.77.7 ст.77 та п.78.6 ст.78 ПКУ.
Тривалість документальної планової перевірки не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 робочих днів, інших платників податків – 20 робочих днів.
Продовження строків проведення документальної планової перевірки можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків – не більш як на 10 робочих днів.
Тривалість документальної позапланової перевірки не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 5 робочих днів, для фізичних осіб – підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому – восьмому п. 82.2 ст. 82 ПКУ, – 3 робочі дні, інших платників податків – 10 робочих днів.
Продовження строків проведення документальної позапланової перевірки можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків – не більш як на 5 робочих днів.
Якщо під час проведення перевірки платник податків надає документи менше ніж за три робочі дні до дня її завершення або якщо надіслані у порядку, передбаченому абзацом першим п. 44.7 ст. 44 ПКУ, документи надійшли до контролюючого органу менше ніж за три робочі дні до дня завершення перевірки, проведення перевірки може бути додатково продовжено на строк три робочі дні.
Мобільний застосунок від ДПС «Моя податкова»
ГУ ДПС у Київській області інформує, що у безкоштовному мобільному застосунку від ДПС «Моя податкова» доступні сервіси для фізичних осіб – підприємців.
Мій ФОП у розділі «Мої дані» застосунку:
-інформація про реєстрацію ФОП та обрання спрощеної системи оподаткування;
подання податкових декларацій платника єдиного податку:
-для ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування 1-3 груп, у розділі «Послуги»;
сплата податків:
-доступна у «Стані розрахунків з бюджетом» розділу «Послуги».
Цінуйте свій час, обирайте сучасний електронний формат взаємодії, отримуйте податкові послуги у смартфоні!
Як надіслати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет?
ГУ ДПС у Київській області інформує, що для здійснення листування з контролюючими органами через Електронний кабінет платникам податків необхідно надіслати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет за формою:
J1391602 – для юридичних осіб
F1391602 – для фізичних осіб.
Для подання зазначеної заяви:
1. Увійдіть до приватної частини Електронного кабінету;
2. Оберіть режим «Введення звітності»;
3. Заповніть форму документа (у формі заяви вкажіть електронну адресу, а реєстраційні дані платника заповнюються автоматично;
4. Підпишіть та відправте документ до контролюючого органу.
Обирайте сучасний електронний формат взаємодії – економте час та ресурси!
До якого контролюючого органу необхідно звертатись ФО - власникам декількох об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розміщених в різних населених пунктах, для проведення звірки даних?
ГУ ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 ПКУ платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:
- об’єктів житлової/нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника;
- розміру загальної площі об’єктів житлової/нежитлової нерухомості, що перебувають у власності;
- права на користування пільгою;
- розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку.
Також фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян»/розділ «Загальна інформація про платника»/вкладка «Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР)» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Щодо зарахування сплачених за митним кордоном України податків у зменшення податку на прибуток
ГУ ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п.п. 141.4.9 п. 141.4 ст. 141 ПКУ суми податку на прибуток, отриманий з іноземних джерел, що сплачені суб’єктами господарювання за кордоном, зараховуються під час сплати ними податку в Україні. При цьому зарахуванню підлягає сума податку, розрахована за правилами, встановленими розділом ІІІ ПКУ.
Розмір зарахованих сум податку з іноземних джерел протягом податкового (звітного) періоду не може перевищувати суми податку, що підлягає сплаті в Україні таким платником податку протягом такого періоду.
Не підлягають зарахуванню у зменшення податкових зобов’язань такі податки, сплачені в інших країнах:
- податок на капітал/майно та приріст капіталу;
- поштові податки;
- податки на реалізацію (продаж);
- інші непрямі податки незалежно від того, підпадають вони під категорію прибуткових податків чи оподатковуються іншими податками згідно із законодавством іноземних держав.
Зараховуються сплачені за митним кордоном України сум податку за умови подання письмового підтвердження контролюючого органу іншої держави щодо факту сплати такого податку та за наявності чинного міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування доходів.
До якого органу ДПС подається заявка-розрахунок про потребу в МАП та звіт про використання МАП виробниками та імпортерами?
ГУ ДПС у Київській області повідомляє, що згідно з п.п. 14.1.107 п. 14.1 ст. 14 ПКУ марка акцизного податку – це спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.
Підприємства-виробники та імпортери алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням і рідин, що використовуються в електронних сигаретах (далі – покупці марок), подають попередню заявку-розрахунок та звіт про використання марок, придбаних у попередньому місяці, в електронній формі щомісяця до 08 числа до головних управлінь ДПС у областях (або м. Києва) за місцем своєї реєстрації (в т.ч. якщо місце обліку виробника не співпадає з розташуванням виробництва).
До 18 числа місяця, в якому подано попередню заявку-розрахунок, покупці марок мають право здійснити корегування такої заявки-розрахунку в бік збільшення, що не перевищує визначеного у ній обсягу, шляхом подання додаткової попередньої заявки-розрахунку засобами електронного зв’язку в електронній формі.
Комунікаційна податкова платформа – ефективний формат взаємодії податківців з інститутами громадянського суспільства та бізнес-асоціаціями
ГУ ДПС у Київській області використовує всі можливості задля підтримки бізнесу, відкрите до діалогу та взаємодії з бізнес-спільнотою та громадськістю.
Для інформаційної підтримки та роз’яснення нормативної бази, розгляду звернень та надання відповідей на питання, що виникають у процесі діяльності платників податків, запроваджено комунікаційну податкову платформу - дієвий формат роботи, який дозволяє виявляти проблемні питання та допомагає оперативно їх вирішувати.
Для детального розгляду окремих звернень організовуються зустрічі фахівців профільних підрозділів податкової служби Київщини з представниками бізнес-спільноти.
ГУ ДПС у Київській області повідомляє, що звернення від представників бізнесу та громадськості приймаються на електронну скриньку kyivobl.ikc@tax.gov.ua.
З якої дати починається відлік строку для подання повідомлення про надання пояснення в разі зупинення реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної?
ГУ ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п.21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 №1307, зареєстрованому в Мінюсті 26.01.2016 за № 137/28267, не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номеру.
Отже, датою виникнення податкового зобов’язання є дата складання податкової накладної.
Письмові пояснення та копії документів, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН платник має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного в ПН/РК.
Отже, відлік строку для подання платником повідомлення про надання пояснення та копій документів у разі зупинення реєстрації РК до ПН починається за датою складання ПН, до якої складено такий РК.
Які податкові наслідки втрат пального через військову агресію російської федерації?
ГУ ДПС у Київській області інформує, що відповідно до до п.п.216.3 ст.216 ПКУ податкове зобов’язання з акцизного податку щодо втраченого підакцизного товару (продукції) не виникає якщо, зокрема, платник документально зафіксував ці втрати та надав контролюючим органам необхідні докази того, що відповідний підакцизний товар утрачено внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин і його використання на митній території України є неможливим.
Втрати пального внаслідок військової агресії РФ, підлягають відображенню в податковому обліку на підставі первинних документів, складених відповідно до ЗУ від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та з урахуванням положень ст.231 ПКУ.
СГ - платники акцизного податку з реалізації пального, зобов’язані скласти акцизну накладну на такі операції в одному примірнику (код операції для складання в одному примірнику – 2) та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН).
Тимчасово, на період до припинення/скасування воєнного стану реєстрація в ЄРАН акцизних накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Благодійна діяльність та благодійники
ГУ ДПС у Київській області нагадує, що головні засади здійснення благодійної діяльності в Україні регулюються ЗУ від 05.07.2012 року № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації».
Благодійна діяльність – це добровільна особиста та/або майнова допомога для досягнення визначених цим Законом цілей, що не передбачає одержання благодійником прибутку, а також сплати будь-якої винагороди або компенсації благодійнику від імені або за дорученням бенефіціара – ст.1 Закону №5073.
Благодійником може виступати дієздатна фізична чи юридична особа приватного права, що добровільно здійснює один або декілька видів благодійної діяльності .
Благодійники спільно або індивідуально можуть здійснювати благодійну діяльність на підставі добровільного вибору одного чи кількох її видів:
- безоплатна передача у власність бенефіціарів коштів, майна, та безоплатне відступлення бенефіціарам майнових прав;
- безоплатна передача бенефіціарам права користування, інших речових прав на майно і майнові права;
- безоплатна передача бенефіціарам доходів від майна і майнових прав;
- безоплатне надання послуг та виконання робіт на користь бенефіціарів;
- благодійна спільна діяльність та виконання інших контрактів (договорів) про благодійну діяльність;
- публічний збір благодійних пожертв;
- управління благодійними ендавментами;
- виконання заповітів, заповідальних відказів і спадкових договорів для благодійної діяльності;
- проведення благодійних аукціонів, негрошових лотерей, конкурсів та інших благодійних заходів, не заборонених законом.
Мінімальне податкове зобов’язання у фізичних осіб, які не зареєстровані як ФОП
ГУ ДПС у Київській області нагадує, що для платників податків – фізичних осіб, у яких у власності та/або користуванні (оренді, суборенді, емфітевзисі, постійному користуванні) є земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь, введено поняття мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ).
Першим роком, за який визначається МПЗ, є 2022 рік - п. 64 підрозд.10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Платниками МПЗ є резиденти, які володіють та/або користуються (орендують (суборендують), користуються на умовах емфітевзису, постійно користуються) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь (п.п. 162.1.1 прим. 1 п. 162.1 ст. 162 ПКУ).
Визначення загального МПЗ фізичним особам, які не зареєстровані як фізичні особи – підприємці, здійснюється контролюючими органами за податковою адресою таких осіб до 01 липня року, наступного за звітним.
Платниками до бюджету сплачується лише позитивне значення різниці між сумою загального МПЗ та сумою сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільгосппродукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь.
До загальної суми сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів для платника податку – фізичної особи включаються: ПДФО та військовий збір з доходів від продажу власної сільськогосподарської продукції; земельний податок за земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь - п.п. 170.14.5 п. 170.14 ст. 170 ПКУ.
Про скасування відповідальності за помилкову сплату платником грошового зобов’язання на інший бюджетний рахунок
ГУ ДПС у Київській області інформує, що ЗУ від 23.02.2024 №3603-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення онлайн комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства» скасовано відповідальність за помилкову сплату платником податків, у тому числі податковим агентом, грошового зобов’язання на інший бюджетний рахунок (за умови своєчасної сплати податку або узгодженої суми грошового зобов’язання до бюджету).
Так, пункт 112.8 ст.112 доповнено підпунктом 112.8.8 прим.1 такого змісту: "помилкова сплата платником податків, у тому числі податковим агентом, грошового зобов’язання на інший бюджетний рахунок (без порушення законодавчо визначеного строку сплати податку або узгодженої суми грошового зобов’язання до бюджету). Умовою підтвердження таких обставин є вчинення платником дій, передбачених статтею 43 цього Кодексу, щодо повернення помилково сплачених грошових зобов’язань".
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області