Соціальна послуга супроводу під час інклюзивного навчання
Важливим показником розвитку нашого суспільства є турботливе й милосердне, гуманне та толерантне ставлення до дітей з особливими освітніми потребами.
Протягом багатьох років в Україні більша половина дітей з обмеженими можливостями навчалися у спеціальних закладах. Проте ситуація поступово змінюється, уряд все більшу увагу звертає на питання забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами та створення їм комфортних умов для навчання.
За підтримки Рокитнянського селищного голови Юрія Богданова та депутатського корпусу Рокитнянської селищної ради Білоцерківського району Київської області соціальна послуга супроводу під час інклюзивного навчання вперше запроваджена на території Рокитнянської селищної територіальної громади на базі закладу дошкільної освіти (ясла - садок) "Чебурашка" Рокитнянської селищної ради Білоцерківського району Київської області. Дана послуга надається дітям з особливими освітніми потребами відповідно до висновку інклюзивно-ресурсного центру та за заявою батьків. Послугу супроводу забезпечує фахівець із соціальної роботи центру соціальних служб Рокитнянської селищної ради Білоцерківського району, який пройшов відповідне навчання. Фахівець із соціальної роботи діє з повагою до гідності дитини, забезпечує недопущення дискримінаційних і негуманних дій під час інклюзивного навчання.
Завдання фахівця із соціальної роботи передбачає:
- допомога в самообслуговуванні;
- підтримка у спілкуванні та комунікації з дітьми, педагогами та іншими особами;
- організація харчування, годування (за потреби);
- допомога під час пересування та здійснення рухової активності;
- спостереження за станом здоров’я, допомога в проведенні необхідних процедур.
Діти з особливими освітніми потребами за своєю поведінкою дуже відрізняються як один від одного, так і від усіх інших. Соціальна послуга «супровід під час інклюзивного навчання» надасть можливість 100% впровадження інклюзії в закладах освіти для комфортного перебування дитини в навчально-виховному процесі та здобуття необхідних знань та навиків для повноцінної життєдіяльності в майбутньому.