ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ
Державний бюджет Київщини
Як повідомила в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Юліана Козаченко за січень-травень 2024 року платники Київщини забезпечили надходження до Державного бюджету 13,5 мільярдів гривень. За наданою інформацією основними бюджетоформуючими податками державного бюджету є:
податок на додану вартість – майже 5,1 млрд грн, (+ 37,2% до минулорічних надходжень);
податок на доходи фізичних осіб – 5,4 млрд грн, в тому числі до спеціального фонду – 2,8 млрд грн (що на 26% більше ніж фактичні надходження за 2023 рік у приведених умовах);
податок на прибуток підприємств – 2,0 млрд грн (що на 52% більше за показник 2023 року);
військовий збір – 666,3 млн грн, (на 21,3% більше за показник 2023 року).
“Особливо актуальною є своєчасна сплата податків у складний час війни – кошти потрібні для фінансування оборони країни та оборонного комплексу. Дякуємо кожному платнику за своєчасну сплату відповідних податків і зборів”, - зазначила Юліана Козаченко.
Як Держпраці взаємодіє з Державною податковою службою?
Однією з головних цілей діяльності Держпраці і ДПС є зниження рівня незадекларованої праці, збільшення застрахованих осіб, сплата податків та ЄСВ.
Оформлення трудових відносин із найманими працівниками відповідно до законодавства0, сплата податків та єдиного соціального внеску – це міцна оборона України, гарантований розвиток економіки, покращення інвестиційного клімату, зростання рівня соціальної захищеності, благополуччя кожної сім’ї і гідні умови праці для кожного.
Тому Держпраці і Державна податкова служба поєднали зусилля з метою виявлення роботодавців, які мають високіризики використання незадекларованих працівників.
Продаж нерухомого майна: На яку дату у продавця виникають податкові зобов’язання з ПДВ, якщо дата переходу права власності та дата оплати різні
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, – дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку – дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої – дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів – дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг – дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», незалежно від дати накладення електронного підпису.
У продавця при продажу нерухомого майна податкові зобов’язання з ПДВ виникають на дату події, що сталася раніше: або на дату зарахування коштів від покупця, або на дату складення документа, що засвідчує факт переходу права власності на таку нерухомість.
ФОП – платники ЄП звільняються від нарахування, сплати та подання податкової звітності з окремих податків і зборів
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу України, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків і зборів:
- податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених, зокрема, п.п. 133.1.4 п. 133.1 ст. 133 ПКУ;
- ПДФО у частині доходів (об’єкта оподаткування), що отримані в результаті господарської діяльності платника ЄП першої – четвертої групи (фізичної особи) та оподатковані згідно з главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV ПКУ;
- податку на додану вартість з операцій з постачання товарів, робіт/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, крім ПДВ, що сплачується ФО та ЮО, які обрали ставку ЄП, визначену п.п. 1 п. 293.3 ст. 293 ПКУ, а також що сплачується платниками ЄП четвертої групи;
- податку на майно в частині земельного податку за земельні ділянки, що використовуються платниками ЄП першої – третьої груп для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм), позичку, на іншому праві користування) та платниками ЄП четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва;
- рентної плати за спеціальне використання води платниками ЄП четвертої групи.
Згідно з п. 297.2 ст. 297 ПКУ нарахування, сплата та подання звітності з податків і зборів інших, ніж зазначені у п. 297.1 ст. 297 ПКУ, здійснюються платниками єдиного податку в порядку, розмірах та у строки, встановлені ПКУ.
У разі ввезення товарів на митну територію України податки і збори та митні платежі сплачуються платником єдиного податку на загальних підставах відповідно до закону.
Платник ЄП виконує передбачені ПКУ функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних ПДФО доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах - п. 297.3 ст. 297 ПКУ.
Комунікаційна податкова платформа – ефективний формат взаємодії з бізнес - спільнотою та громадськістю
Головне управління ДПС у Київській області нагадує: комунікаційна податкова платформа – ефективний формат взаємодії з бізнес-спільнотою та громадськістю.
З питаннями, що потребують оперативного вирішення та пропозиціями щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою, звертайтесь на електронну скриньку: kyivobl.ikc@tax.gov.ua.
Обчислення акцизного податку при реалізації пального або спирту етилового
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п.п. 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 Податкового кодексу України об’єктами оподаткування є операції з реалізації з акцизного складу/акцизного складу пересувного будь-яких обсягів пального або спирту етилового понад обсяги, що:
- отримані з інших акцизних складів/акцизних складів пересувних, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН);
- ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією;
- вироблені в Україні, реалізація яких є об’єктом оподаткування відповідно до п.п. 213.1.1 п. 213.1 ст. 213 ПКУ, або не підлягає оподаткуванню, або звільняється від оподаткування, або оподатковується на умовах, встановлених ст. 229 ПКУ, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в ЄРАН.
У разі обчислення податку із застосуванням специфічних ставок з підакцизних товарів (продукції) базою оподаткування є їх величина, визначена в одиницях виміру ваги, об’єму, кількості товару (продукції), об’єму циліндрів двигуна автомобіля або в інших натуральних показниках (п. 214.4 ст. 214 ПКУ).
Розрахунковий документ
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до ст. 2 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями розрахунковий документ – документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених Законом №265, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО) або програмним РРО, чи заповнений вручну.
Оплата послуги з проставлення апостиля: Заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148 (далі – Порядок № 148).
Пунктом 2 розд. ІІ Порядку №148, зокрема, визначено, що під час сплати податків, зборів на бюджетні рахунки платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює такі поля:
- «Код виду сплати»;
- «Додаткова інформація запису».
У полі «Код виду сплати» платник заповнює код виду сплати, визначений Переліком кодів видів сплати, які використовуються платниками, згідно з додатком 1 до Порядку;
у полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі.
У разі оплати послуги з проставлення апостиля реквізит «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнюється наступним чином:
у полі «Код виду сплати» – 101;
у полі «Додаткова інформація запису» – За надання послуг з проставлення апостиля.
Підтвердженням включення ФО – благодійника до Реєстру волонтерівв є квитанція, в якій повідомляється про включення до Реєстру, або лист із даними про включення до Реєстру
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що Реєстр волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі – Реєстр) ведеться ДПС відповідно до пункту 21 розділу VII «Прикінцеві положення» Закону України від 05.07.2012 № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації».
Механізм включення волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії РФ (далі – волонтер) до Реєстру встановлений Порядком формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 30.10.2014 №1089, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.11.2014 за № 1471/26248 (далі – Порядок).
Згідно з п.2.1 розд. ІІ Порядку включення волонтера до Реєстру здійснюється на підставі заяви про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації за формою № 1-РВ (далі – заява № 1-РВ) процедура подання якої встановлена п. 2.2. Порядку.
Про результати обробки заяви, поданої в електронній формі, фізичній особі – благодійнику направляється інформація засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій у вигляді квитанції, що є електронним повідомленням, яке формується у форматі, затвердженому у встановленому законодавством порядку, засобами інформаційно-комунікаційної системи ДПС за результатами ідентифікації, обробки електронного документа (далі – квитанція).
Згідно з п.п. 2.4 та 2.5 розд. ІІ Порядку, в разі відсутності підстав для відмови у включенні фізичної особи – благодійника до Реєстру територіальний орган ДПС зобов’язаний протягом одного робочого дня з дня отримання заяви включити таку фізичну особу – благодійника до Реєстру.
Протягом одного робочого дня, що настає за днем отримання заяви, територіальний орган ДПС повідомляє фізичну особу – благодійника про результати розгляду заяви у порядку, визначеному ст. 42 гл. 1 розд. II ПКУ.
У разі включення фізичної особи – благодійника до Реєстру на підставі заяви, поданої в паперовій формі, у листі зазначаються відомості з Реєстру, наведені у п. 1.3 розд. I Порядку.
У разі включення фізичної особи – благодійника до Реєстру на підставі заяви, поданої в електронній формі, фізичній особі – благодійнику направляється інформація у квитанції.
Отже, інформація про результати розгляду заяви надсилається заявнику у квитанції, якщо заяву подано в електронній формі, або у листі, якщо заяву подано у паперовій формі.
Оприлюднення інформації з Реєстру, передбачене п. 1.3 розд. І Порядку.
Відповідно до п.п. 4 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2022 року № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» на період дії воєнного стану обмежено доступ до публічних електронних реєстрів, у тому числі до Реєстру.
Отже, у період обмеженого доступу до Реєстру, підтвердженням включення фізичної особи – благодійника до Реєстру в залежності від обраної форми подання заяви є квитанція, в якій повідомляється про включення фізичної особи – благодійника до Реєстру або лист із даними про включення такої особи до Реєстру.
Волонтер або його представник не позбавлені права у будь-який час звернутись до контролюючого органу для отримання листа – підтвердження про включення фізичної особи – благодійника до Реєстру.
Незадекларована праця не підтримує ЗСУ
На початок 2022 року близько 3 млн. працівників працювали без оформлення трудових відносин. За умови виплати заробітної плати хоча б на рівні мінімальної – це майже 100 мільярдів гривень податків та зборів на рік, які можуть бути направлені на захист нашої держави.
Пам’ятайте! Україна бореться з окупантами не лише зброєю, а й своєю працею, яка має бути задекларованою!
Той, хто уникає сплати податків, - не підтримує наших захисників!
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області