ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ
Пільги зі сплати податку на нерухоме майно
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п.п. 266.4.1 п.266.4 ст.266 ПКУ, база оподаткування об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб, зменшується:
- для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. м;
- для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. м;
- для різних типів об'єктів житлової нерухомості – на 180 кв. м.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
Водночас, згідно з п.п.266.4.3 п.266.4 ст.266 ПКУ, пільги з податку, передбачені п.п.266.4.1 п.266.4 ст.266 ПКУ, для фізичних осіб не застосовуються до:
-об'єкта/об'єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об'єкта/об'єктів перевищує п'ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої п.п.266.4.1 п. 266.4 ст.266 ПКУ;
-об'єкта/об'єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
Подання податкової звітності та сплати податкового зобов'язання в разі якщо терміни припали на вихідний або святковий день
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до п.49.20 ст. 49 Податкового Кодексу України (далі – ПКУ), якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний день, що настає за вихідним або святковим днем.
Абзацом тринадцятим п.57.1 ст.57 ПКУ встановлено, що в разі, якщо граничний строк сплати податкового зобов'язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов'язання вважається операційний день, що настає за вихідним або святковим днем.
Офіційне працевлаштування - захищене майбутнє
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу роботодавців та найманих працівників на необхідності офіційного оформлення трудових відносин.
Не оформлені офіційно працівники ризикують втратити право на соціальні виплати: пенсійне забезпечення, виплати по лікарняних листах, виплата допомоги у зв’язку з втратою роботи, та інші.
Роботодавцю, який використовує не оформлену працю, варто пам’ятати про негативні наслідки використання нелегальних трудових відносин, оскільки відповідальність за порушення трудового законодавства переважає можливу вигоду - встановлені за результатами контрольно-перевірочних заходів порушення вимог законодавства про працю загрожують суттєвими фінансовими санкціями, - штраф за використання праці одного неоформленого працівника може сягати 201тисячі гривень. За ці кошти можна два роки виплачувати працівнику заробітну плату на рівні мінімальної (6700 грн), сплачувати усі податки та збори та бути відповідальним роботодавцем.
Члени сім'ї першого та другого ступенів споріднення
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що підпунктом 14.1.263 пункту 14.1 статті 263 Податкового кодексу України визначено, що членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розділу IV цього Кодексу вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.
Членами сім'ї фізичної особи другого ступеня споріднення для цілей розділу IV цього Кодексу вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.
Система обліку даних реєстраторів розрахункових операцій (СОД РРО)
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п.п.14.1.278 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, система обліку даних реєстраторів розрахункових операцій (далі - СОД РРО) - інформаційна система, призначена для збору, зберігання, використання даних реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій (у тому числі електронних копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків, створених реєстраторами розрахункових операцій та програмними реєстраторами розрахункових операцій), перевірки справжності та достовірності розрахункових документів.
Користувачам-покупцям (споживачам) через Електронний кабінет, що функціонує відповідно до статті 42 1 цього Кодексу, забезпечується можливість:
контролю справжності та достовірності розрахункових документів, що зберігаються в СОД РРО.
Порядок функціонування СОД РРО визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
Використання РРО стало простішим, дешевшим, швидшим
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що суб’єкти господарювання мають право на свій власний вибір використовувати класичний або програмний РРО, залежно від своїх потреб.
При цьому платники можуть використовувати будь-який з представлених на ринку програмних РРО, - в залежності від своїх фінансових можливостей та функціональних потреб.
Здійснення попереднього програмування РРО/ПРРО та створення номенклатури товарів у фіскальній пам’яті реєстраторів не вимагається. Зазначення назви, ціни, кількості товарів/послуг допускається в момент їх продажу.
Порядок застосування програмного РРО, у частині, що не врегульована окремими нормативно правовими актами, є тотожним до порядку застосування класичних (апаратних) РРО.
Звертаємо увагу, що законодавством скасовані всі штрафи за несуттєві (формальні) порушення порядку застосування РРО/ПРРО:невідповідність сум, не здійснення записів, не підклеювання чеків до КОРО.
Офіційно оформлена праця – захищені права працівника
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що лише офіційно працевлаштовані працівники, які отримують задекларовану заробітну плату, з якої сплачено єдиний соціальний внесок, отримують:
- гарантовані права на оплату праці, відпуски та лікарняні;
- перебіг трудового стажу;
- можливість реалізуватися, проявити себе та закріпити за собою позитивну репутацію, удосконалити фахові навички, що створює перспективу кар’єрного зростання;
- можливість відстоювати свої законні інтереси та порушені права в судовому порядку.
Незадекларована праця позбавляє працівника прав та можливостей, соціальних гарантій від держави.
Пам’ятайте, що задекларована праця – це ваше захищене майбутнє.
Відображення суб’єктами господарювання в чеках РРО/ПРРО обов’язкових реквізитів при продажу підакцизних товарів
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що не відображення, або невірне відображення (у тому числі у невідповідних рядках/тегах чеку) суб’єктами господарювання реквізиту коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у розрахункових документах, які створюються РРО/ПРРО:
- унеможливлює формування на рівні ДПС актуальної інформації щодо обсягів продажу пального та тютюнових виробів з метою справедливого розподілу часток акцизного податку з роздрібного продажу таких товарів для його зарахування до бюджетів місцевого самоврядування;
- спотворює інформацію щодо обсягів продажу алкогольних напоїв, визначені з метою контролю за повнотою сплати акцизного податку з роздрібного продажу таких товарів;
- може стати причиною проведення контрольно-перевірочних заходів відносно суб’єкта господарювання.
Не відображення, або невірне відображення суб’єктами господарювання в розрахункових документах, створених РРО/ПРРО, реквізиту - цифрового значення штрихового коду МАП (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями:
- зменшує контроль за виробництвом та обігом алкогольних напоїв;
- збільшує можливості виробникам та рітейлерам продажу контрафактного алкоголю та в цілому тіньовий обіг алкогольних напоїв;
- зменшує надходження до бюджету від сплати акцизу.
Обмеження права на нарахування податкової знижки
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що для нарахування податкової знижки за підсумками 2022 року, платник податку має подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (із зазначенням конкретних сум податкової знижки), по 31 грудня 2023 року.
Відповідно до п.166.4 ст.166 Податкового кодексу України, діють такі обмеження права на нарахування податкової знижки:
- податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має РНОКПП, та резиденту - ФО, яка через свої релігійні переконання відмовилась від РНОКПП та має про це відмітку у паспорті - п.п.166.4.1 п.166.4 ст.166 ПКУ;
- загальна сума податкової знижки в звітному податковому році не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу, нарахованого як заробітна плата, крім випадку, визначеного п.п.166.4.4 п.166.4 ст.166 ПКУ - п.п.166.4.2 п.166.4 ст.166 ПКУ.
- якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься п.п.166.4.3 п.166.4 ст.166 ПКУ.
- сума податкової знижки, нарахована платнику в звітному податковому році, у разі включення до податкової знижки витрат, передбачених п.п.166.3.10 п. 166.3 ст.166 ПКУ(витрати на придбання акцій (інших корпоративних прав), емітентом яких є юридична особа, що набула статус резидента Дія Сіті), розраховується окремо від інших витрат і не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника, отриманого у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, що не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу - п.п.166.4.4 п.166.4 ст.166 ПКУ.
Податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п.п. 14.1.180 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.
З початку поточного року платники Київщини спрямували до соцфондів більше 17 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
З початку поточного року платники Київщини спрямували до соцфондів більше 17 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що єдиний соціальний внесок (далі - ЄВ) - обов’язковий платіж, який сплачують роботодавці за своїх працівників при нарахуванні заробітної плати, винагород за цивільно-правовими договорами (ЦПД), а також деяких інших виплат. Також ЄВ сплачують фізичні особи-підприємці за себе.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області