ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ
СГ зобов’язані реалізацію підакцизних товарів проводити через РРО/ПРРО з використанням режиму програмування найменування товарів (послуг) із зазначенням коду товарної підкатегорії УКТ ЗЕД
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що у разі реалізації підакцизних товарів, визначених п.215.1 ст.215 ПКУ, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі, зокрема, із застосуванням платіжних карток, зобов’язані проводити розрахункові операції через РРО/ПРРО із використанням режиму програмування з зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а при роздрібній торгівлі алкогольними напоями – із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер).
Відповідно до п.п. 14.1.145 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) підакцизні товари (продукція) – товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД, на які ПКУ встановлено ставки акцизного податку.
Перелік підакцизних товарів та їх коди згідно з УКТ ЗЕД конкретизовані статтею 215 ПКУ.
До підакцизних товарів належать, зокрема: спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво (крім квасу «живого» бродіння); тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; рідини, що використовуються в електронних сигаретах; пальне; автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів; електрична енергія (п. 215.1 ст. 215 ПКУ).
Обов’язкові реквізити касового чека визначені п. 2 розд. ІІ Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 13).
У касовому чеку, зокрема, зазначаються: назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ; код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД; цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством); для суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку (суб’єкти господарювання, що зареєстровані платниками іншого податку, крім ПДВ), – окремим рядком літерне позначення, розмір ставки такого податку, загальна сума такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами).
У разі відсутності в документі хоча б одного з обов’язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ не прийматиметься як розрахунковий (п. 3 розд. І Положення № 13).
Частиною першою ст. 67 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI із змінами та доповненнями визначено, що УКТ ЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується Законом України від 19.10.2022 №2697-IX «Про Митний тариф України».
В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів (частина друга ст. 67 Митного кодексу України).
30 листопада 2023 року є граничним терміном сплати окремих податків та зборів
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що четвер, 30 листопада 2023 року, є останнім днем сплати:
- плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за жовтень 2023 року -
п. 287.3 та 287.4 ПКУ
- рентної плати за:
- користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
- користування радіочастотним ресурсом України;
- транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та
- нафтопродуктопроводами територією України;
- транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України – п. 257.5 ПКУ
- - ПДВ за жовтень 2023 року - п. 57.1 та п. 203.2 ПКУ
- - акцизного податку за жовтень 2023 року - п. 57.1 та п. 222.1.1 ПКУ
- - авансового внеску з податку на прибуток підприємств з пунктів обміну іноземних валют за жовтень 2023 року - п. 137.11 ст. 137, п.п. 141.13.1 п. 141.13 ст. 141 ПКУ
- ПДФО від оподаткування доходів, нарахованих у вигляді:
- процентів на поточний або депозитний банківський рахунок;
- процентів на вклади члена кредитної спілки - п. 170.4 ПКУ
- військового збору від оподаткування доходів, нарахованих у вигляді:
- процентів на поточний або депозитний банківський рахунок;
- процентів на вклади члена кредитної спілки - п. 170.4 ПКУ, п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ
- податковим агентом ПДФО, у разі якщо оподатковуваний дохід нараховує податковий агент, але не виплачує (не надає) платнику податку - пп. 168.1.5 ПКУ
- податковим агентом військового збору, у разі якщо оподатковуваний дохід нараховує податковий агент, але не виплачує (не надає) платнику податку - пп. 168.1.5 та п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ.
Який контролюючий орган визначає МПЗ фізичним особам
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п.п.170.14.3 п.170.14 ст.170 ПКУ, визначення загального мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ) фізичним особам здійснюється контролюючими органами (податковими органами) за податковою адресою таких осіб.
МПЗ обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного земельного кадастру та/або на підставі оригіналів чи належним чином засвідчених копій відповідних документів платника податків, зокрема, документів, що підтверджують право власності/користування.
Згідно з п.п. 38 прим.1.1.4 ПКУ, МПЗ визначається за період володіння (користування) земельною ділянкою, який припадає на відповідний податковий (звітний) рік.
У разі передачі земельних ділянок в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування, МПЗ визначається для орендарів, користувачів на інших умовах таких земельних ділянок у порядку, визначеному ПКУ (п. 38 прим. 1.3 ст. 38 прим. 1 ПКУ).
Контролюючі органи за місцем податкової адреси платників податку в 10-денний строк інформують контролюючі органи за місцезнаходженням відповідних земельних ділянок про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Податковий (звітний) період для декларації з податку на прибуток підприємств у платників, які у 2023 році повернулися зі спрощеної системи з особливостями оподаткування на загальну
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що Законом України від 30.06.2023 № 3219-IX внесені зміни до Податкового кодексу України, якими передбачено з 01.08.2023, зокрема, встановлення умов перехідного періоду, якими визначено порядок переходу на загальну систему оподаткування або на спрощену систему оподаткування для платників податку, які втрачають право на використання особливостей оподаткування.
Особливості оподаткування податком на прибуток підприємств платників, які тимчасово перейшли на спрощену систему з особливостями оподаткування та з 01 серпня 2023 року повертаються на сплату податку на прибуток підприємств, встановлено у п.п. 9 прим. 1.3 п. 9 прим. 1 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, зокрема (п.п. 9 прим. 1.3.1 – 9 прим. 1.3.3 п.п. 9 прим. 1.3 п. 9 прим. 1) складання та подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 зі змінами та доповненнями (далі – Декларація) у 2023 році для цієї категорії платників, визначення податкового звітного періоду та обсягу річного доходу.
Платники складають та подають Декларацію наростаючим підсумком з початку 2023 календарного року. При цьому результати діяльності за періоди перебування на сплаті єдиного податку, не враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств, зазначеного у п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ, з урахуванням положень підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ для платників податку на прибуток, які перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну.
Так, для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід) за попередній річний звітний період 2022 рік:
- не перевищує 40 млн. грн. встановлюється у 2023 році річний звітний період;
- перевищує 40 млн. грн., у 2023 році встановлюється квартальний базовий звітний період.
Обсяг річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків) платника податку на прибуток підприємств для цілей застосування п.п. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 та п. 137.5 ст. 137 ПКУ обчислюється за весь звітний 2023 рік, у тому числі з урахуванням доходів, отриманих за періоди такого року, в яких такий платник податку перебував на сплаті єдиного податку.
Відповідні роз’яснення наведені в Інформаційному листі № 4/2023 «Повернення» на довоєнну систему оподаткування: особливості переходу», розміщеному на вебпорталі ДПС у рубриці «Інформаційні матеріали» та у рубриці «Інформаційні листи» розділу «ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ».
Щодо визначення МПЗ у разі переходу права власності (оренди, користування) сільськогосподарськими угіддями протягом календарного року
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що у разі передачі земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування на підставі договорів, укладених та зареєстрованих відповідно до законодавства, мінімальне податкове зобов’язання (далі - МПЗ) визначається для орендарів чи користувачів на інших умовах таких земельних ділянок - п.п. 170.14.2 п. 170.14 ст. 170 ПКУ.
У разі переходу права власності/права користування, у тому числі оренди, емфітевзису, суборенди, на земельну ділянку, віднесену до сільськогосподарських угідь, від одного власника/орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) до іншого протягом календарного року та за умови державної реєстрації такого права відповідно до законодавства, МПЗ щодо такої земельної ділянки визначається для попереднього власника/орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) за період з 01 січня такого календарного року до початку місяця, в якому припинилося право власності на таку земельну ділянку, або в якому земельна ділянка передана в користування (оренду/суборенду, емфітевзис), а для нового власника/орендаря або користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) - починаючи з місяця, в якому він набув право власності або право користування, у тому числі оренди, емфітевзису, суборенди на земельну ділянку, та враховується у складі МПЗ кожного з таких власників/користувачів – абз. перший п. 38 прим. 1.4 ст. 38 прим. 1 ПКУ.
За відсутності державної реєстрації переходу права власності або права користування, у тому числі оренди,емфітевзису, суборенди, на земельну ділянку, віднесену до сільськогосподарських угідь, від одного власника, орендаря, користувача) до іншого протягом календарного року МПЗ, щодо такої земельної ділянки визначається для попереднього власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) на загальних підставах за податковий (звітний) рік (абзац другий п. 38 прим. 1.4 ст. 38 прим. 1 ПКУ).
Про заповнення поля «Назва господарської одиниці» реєстраційних заяв за ф. №№ 1-РРО/ф. № 1-ПРРО
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що суб’єкти господарювання повинні переносити інформацію з графи 4 «Найменування об’єкта оподаткування (зазначити у разі наявності)» Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП (додаток 10 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями) до поля «Назва господарської одиниці» розд. 3 Заяви про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-РРО (додаток 1 до Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями) та Заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (додаток 1 до Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» із змінами та доповненнями).
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області