Головне управління ДПС у Київській області інформує
ЗУ №3219: Пом’якшення штрафних санкцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу суб’єктів господарювання на те, що у зв’язку із прийняттям Закону України від 30.06.2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон України № 3219) відновлено відповідальність за порушення порядку здійснення розрахунків за товари (послуги).
Разом з тим, Закон України № 3219 звільняє низку суб’єктів господарювання від відповідальності за порушення вимог Закону України № 265, вчинені ними у період з 01 січня 2022 до 01 жовтня 2023 року - крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
З 01 жовтня 2023 року суб’єкти господарювання не нестимуть відповідальності за порушення вимог Закону України № 265, вчинені ними при продажу товарів, наданні послуг на:
- тимчасово окупованих РФ територіях України, – по дату завершення тимчасової окупації відповідних територій;
- територіях активних бойових дій, – по дату завершення бойових дій на відповідних територіях;
- територіях можливих бойових дій, – по дату припинення можливості бойових дій на відповідних територіях - крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів.
Законом України №3219 зменшено розміри штрафних (фінансових) санкцій для фізичних осіб-підприємців, які є платниками єдиного податку:
із 100 % при першому порушенні та 150 % при повторному порушенні до 25 % та 50 % вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг), відповідно.
Таке пом’якшення не торкнеться платників, зареєстрованих платниками податку на додану вартість; які здійснюють діяльність з продажу підакцизних товарів; технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту; лікарських засобів, та виробів медичного призначення; ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Звертаємо увагу, що добровільне виконання вимог законодавства у сферу торгівлі, громадського харчування та послуг, до якого відноситься також Закон України №265, вбереже суб’єктів господарювання від додаткових витрат у вигляді штрафних (фінансових) санкцій.
ДПС при організації та здійсненні контрольно-перевірочних заходів, перевіряє лише тих суб’єктів господарювання, у діяльності яких існують ризики порушення податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Порядок сплати ПДФО з доходів, одержаних ФО від надання в оренду нерухомості ФО, яка не є самозайнятою особою
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що згідно з п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку встановленому п. 170.1 ст. 170 ПКУ.
Якщо орендар є фізичною особою, яка не є самозайнятою особою, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку - орендодавець - п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 ПКУ.
Такий орендодавець:
- самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету в строки, встановлені ПКУ для квартального звітного (податкового) періоду, а саме: протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу, сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи;
- у разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об’єктів нерухомості нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку – орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену ст. 119 прим. 1 ПКУ.
Згідно з п.119 прим.1.1 п. 119 прим.1 ст. 119 прим. 1 ПКУ, порушення нотаріусом порядку та/або строків подання інформації щодо посвідчення договорів оренди об’єктів нерухомості в разі вчинення такої нотаріальної дії, – тягне за собою накладення штрафу в розмірі 680 грн. за кожне таке порушення.
Дії, передбачені п.119 прим.1.1 п. 119 прим.1 ст. 119 прим. 1 ПКУ, вчинені суб’єктом, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1360 грн. за кожне таке порушення.
Звірка даних, використаних для розрахунку МПЗ фізичним особам
Головне управління ДПС у Київській області нагадує громадянам, що фізичні особи – власники та користувачі сільськогосподарських угідь, не переданих в оренду чи інше користування на підставі договорів, зареєстрованих відповідно до законодавства, мають сплатити мінімальне податкове зобов’язання (далі – МПЗ) - розрахунковий мінімальний обсяг податків, зборів, платежів, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та з власністю або користуванням земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь.
МПЗ визначається за період володіння/користування земельною ділянкою, який припадає на відповідний податковий (звітний) рік, вперше МПЗ визначається за 2022 рік у 2023 році.
Для фізичних осіб МПЗ нараховується контролюючими органами, які надсилають податкові повідомлення-рішення (далі – ППР) з визначеними до сплати сумами за адресою місця реєстрації (місця прописки) власника/користувача сільськогосподарських угідь.
Отримавши ППР з визначеним контролюючим органом МПЗ, платник зобов’язаний сплатити зазначену у ньому суму податку протягом 60 днів з дня вручення ППР.
У разі незгоди з визначеним МПЗ, платник має право протягом 30 днів з дня вручення ППР звернутися до контролюючого органу для звірки даних, використаних для розрахунку, з наданням підтвердних документів, щодо:
- земельних ділянок, що знаходяться у власності/користуванні, їх нормативної грошової оцінки та площі;
- суми доходу, отриманого від реалізації власної с/г продукції;
- суми сплачених податків, зборів, платежів.
У разі розбіжностей, підтверджених оригіналами відповідних документів, контролюючий орган протягом 10 днів, наступних за днем звірки, скасує/ відкличе таке ППР та за потреби надішле платнику нове ППР, складене з урахуванням результатів звірки, з детальним розрахунком суми.
Соціальний захист та майбутнє пенсійне забезпечення залежать від свідомої громадянської позиції самих працюючих
Головне управління ДПС у Київській області нагадує громадянам, що їхній соціальний захист та майбутнє пенсійне забезпечення залежать, перш за все, від свідомої громадянської позиції самих працюючих.
Кожен працюючий має звернути увагу на оформлення його трудових відносин з роботодавцем відповідно до чинного законодавства та перевірити, чи роботодавець задекларував трудові відносини з ним.
Для цього можна скористуватись порталом електронних послуг Пенсійного фонду України: portal.pfu.gov.ua або завантажити мобільний додаток «Пенсійний фонд».
Авторизуйтесь:
за КЕП- для власників кваліфікованого електронного підпису;
за Gov ID – за допомогою Bank ID Mobile ID
за логіном – необхідно звернутись до територіального органу Пенсійного фонду України.
Оберіть розділ «Дані з Реєстру застрахованих осіб» де зберігаються:
Персональні дані
Заробітна плата
Електронна трудова книжка
Листки непрацездатності.
Актуалізуйте дані у разі відсутності даних або необхідності їх оновлення: заповніть Анкету для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб, додавши необхідні документи.
Надайте згоду на дистанційне інформування за телефоном або електронною поштою – і будете щомісячно отримувати повідомлення про сплачений ЄСВ роботодавцем і майбутній страховий стаж.
Пам’ятайте! Небезпека тіньової зайнятості та незадекларованої заробітної плати полягає не лише в тому, що бюджет недоотримує кошти у вигляді несплачених податків та внесків до фондів соціального страхування, зокрема до Пенсійного фонду, але й у тому, що громадяни ризикують втратити право на пенсію або її частину, оскільки при нарахуванні пенсії враховується розмір заробітної плати та страховий стаж, протягом якого така особа (її роботодавець) сплачували єдиний соціальний внесок.
Важливо, щоб громадяни усвідомили, що згода отримувати зарплату «в конвертах» позбавляє їх соціального захисту. Неоформлений офіційно працівник ризикує залишитися без права на отримання соціальних пільг та виплат, гарантованих державою, особливо при нарахуванні пенсії. Погодившись отримувати зарплату «в конверті», громадяни не тільки сприяють розвитку «тіньових» схем оплати праці, а й позбавляють себе соціальної захищеності, бо пенсії та інші соціальні виплати отримують тільки з офіційно нарахованої суми заробітної плати.
У разі, якщо найманому працівникові ставляться позначки про неповний робочий день і виплачується зарплата менше мінімального розміру, або з ним взагалі не оформлюють трудових відносин, - це роботодавці намагаються уникнути витрат на фонд оплати праці. У таких випадках працівникам не зараховується виробничий стаж взагалі, або частково. Майбутні пенсіонери втрачають право на призначення гідної пенсії, нинішні – на перерахунок уже призначеної.
Шановні громадяни! Вирішити проблему можна лише спільними зусиллями, тому звертайтеся до контролюючих органів та повідомляйте про проблеми, які пов’язані з застосуванням трудового законодавства!
ГУ ДПС у Київській області