ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ

Дата: 25.07.2023 15:27
Кількість переглядів: 63

СГ – платники єдиного податку, не зареєстровані як платники ПДВ, при ввезенні (імпорті) товарів на митну територію України сплачують ПДВ без реєстрації платниками такого податку

 

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п. 180.1 ст. 180 р. V Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платником податку є, зокрема, будь-яка особа, яка ввозить товари на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню, та на яку покладається відповідальність за сплату податків у разі переміщення товарів через митний кордон України відповідно до Митного кодексу України.

Згідно із п. 181.2 ст. 181 р. V ПКУ якщо особи, не зареєстровані як платники податку, ввозять товари на митну територію України в обсягах, що підлягають оподаткуванню згідно із законом, такі особи сплачують податок під час митного оформлення товарів без реєстрації як платники такого податку.

Таким чином суб’єкти господарювання – платники єдиного податку, не зареєстровані як платники ПДВ, повинні сплачувати ПДВ при ввезенні (імпорті) товарів на митну територію України під час митного оформлення таких товарів без реєстрації як платники такого податку.

Підприємства торгівлі або громадського харчування в розумінні п. 1 ст. 9 ЗУ ”Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”

Головне управління ДПС у Київській області  інформує, що підприємство,  статутом якого визначено основним видом діяльності торгівля або громадське харчування та проведення діяльності відповідає вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 №833 ”Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення” із змінами та доповненнями, то дане підприємство відноситься до підприємств торгівлі або громадського харчування.

Відповідно до ст. 58 Господарського кодексу України від 16..01.2003 № 436-IV (далі – ГКУ), установчими документами суб’єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб’єкта господарювання.

В установчих документах повинні бути зазначені найменування суб’єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом.

Статут суб’єкта господарювання повинен містити відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб’єкта господарювання, а також інші відомості, пов’язані з особливостями організаційної форми суб’єкта господарювання, передбачені законодавством. Статут може містити й інші відомості, що не суперечать законодавству.

Статут (положення) затверджується власником майна (засновником) суб’єкта господарювання чи його представниками, органами або іншими суб’єктами відповідно до закону.

Підприємство, якщо законом не встановлено інше, діє на основі статуту.

Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010 (далі – КВЕД ДК 009:2010) затверджена наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 №457. Абзацом другим розд. 1 Наказу № 457 визначено, що основне призначення Класифікації видів економічної діяльності – визначати та кодувати основні та другорядні види економічної діяльності юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців. Другорядні види економічної діяльності – це будь-які інші (крім основного) види економічної діяльності суб’єкта з виробництва товарів або надання послуг.

Основний вид економічної діяльності – це вид діяльності суб’єкта, на який припадає найбільший внесок у валову додану вартість (або інший визначений критерій) - абзац дев’ятнадцятий розд. 4 Наказу № 457.

Отже, якщо статутом підприємства визначено основним видом діяльності торгівля або громадське харчування та проведення діяльності відповідає вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 № 833 ”Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів” із змінами та доповненнями, то дане підприємство відноситься до підприємств торгівлі або громадського харчування.

Коли та яким чином вносяться зміни до Реєстру неприбуткових установ та організацій

Головне управління ДПС у Київській області інформує платників податків, що відповідно до п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 (далі – Порядок №440), у разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації, внесення змін до її установчих документів або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація, така організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву з позначкою "зміни", до якої додаються  копії документів відповідно до п.6 Порядку №440.

Для внесення змін до відомостей, що містяться у Реєстрі неприбуткових установ та організацій подається:

1. Реєстраційна заява за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440, з позначкою "зміни".

2. Копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань"), засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності).

3. Житлово-будівельні кооперативи  додатково подають засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

4. Неприбуткові організації, що діють на підставі установчих документів організації вищого рівня разом із реєстраційною заявою за формою 1-РН подають засвідчену підписом керівника або представника такої організації та скріплену печаткою (за наявності) копію документа, який підтверджує включення до організації вищого рівня та надає право діяти на підставі установчих документів такої організації вищого рівня.

Реєстраційна заява та копії документів подаються до контролюючого органу за основним місцем обліку неприбуткової організації в один із таких способів:

  • поштою;
  • безпосередньо до контролюючого органу;
  • засобами інформаційно-комунікаційної системи "Електронний кабінет", вхід до якої здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua (розділ "Листування з ДПС");
  • державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу в разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему оподаткування неприбуткової організації.

Протягом трьох робочих днів контролюючий орган вносить зміни до відомостей, що містяться у Реєстрі неприбуткових установ та організвцій, або надає відмову в разі: 

- встановлення невідповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим п.133.4 ст. 133 Податкового кодексу України.

- подання неприбутковою організацією не в повному обсязі зазначених документів, необхідних для внесення змін до відомостей, що містяться у Реєстрі.

Відомості, що містяться у Реєстрі, надаються у вигляді:

- безоплатного доступу через офіційний вебпортал ДПС (tax.gov.ua) та засобами інформаційно-комунікаційної системи "Електронний кабінет" (cabinet.tax.gov.ua) до відомостей з Реєстру, які є актуальними на момент запиту;

- витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій, який надається за окремим запитом неприбуткової організації. Запит обов’язково має бути підписаний керівником, або особою, що має право підпису  документів неприбуткової організації, із зазначенням дати.  

Бланк та зразок заяви розміщено у підрозділі "Адміністративні послуги" розділу "Діяльність" субсайту ГУ ДПС у Київській області.

Внутрішньо переміщена особа може отримати податкову знижку на суму коштів, сплачених за оренду житла

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що статтею 166 Податкового кодексу України встановлені порядок та підстави нарахування податкової знижки платникам податку.

Суми податкової знижки та підстави для її нарахування відображаються платником у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені платником податку протягом звітного податкового року витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги) - п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ. 

Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з Декларацією, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.

Якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в Декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

Податкова знижка на суму коштів, сплачених у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), надається виключно за умови, що платник та/або члени його сім’ї першого ступеня споріднення: 

- не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України;

- не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.

Розмір такої знижки не може перевищувати (у розрахунку на календарний рік) 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 01 січня звітного (податкового) року.

Статтею 4 Закону України від 20.10.2014 № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» встановлено, що факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Такі особи зобов’язані інформувати контролюючі органи про зміну даних, зокрема: адреси реєстрації місця проживання відповідно паспортного документа та адреси фактичного місця проживання/перебування відповідно інформації, зазначеної в довідці, шляхом подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою №5ДР.

Платник податків – внутрішньо переміщена особа подає Декларацію до контролюючого органу, до якого подано зазначені вище документи та в якому перебуває на обліку - п. 49.1 ст. 49 ПКУ.

Необхідною умовою для того, щоб відповідна операція вважалася орендною операцією для підтвердження здачі житла в оренду є наявність цивільно-правового договору.

Цивільним кодексом України (далі - ЦКУ) передбачено, що договір найму житла укладається у письмовій формі (ст.811 ЦКУ), розмір плати за найм житла встановлюється у договорі найму житла (п.1 ст.820 ЦКУ), за договором найму (оренди) житла одна сторона – власник житла передає або зобов’язується передати другій стороні житло для проживання у ньому на певний строк за плату.

Платник має подати заяву довільної форми, в якій зазначається, що він та/або члени його сім’ї першого ступеня споріднення:

- не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України;

- не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.

З метою перевірки зазначеної інформації у заяві мають міститись відомості, які дозволяють ідентифікувати членів сім’ї (прізвище, ім’я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті)).

Нагадуємо, що відповідно до п.п.14.1.263 п.14.1 ст.14 ПКУ, членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

Для отримання податкової знижки на суму коштів, сплачених у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), платник податку – внутрішньо переміщена особа має подати до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку такі документи:

- Декларацію про майновий стан і доходи громадян;

- копію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;

- копію договору оренди житла;

- копії платіжних та розрахункових документів, що підтверджують факт сплати (крім електронних розрахункових документів);

- заяву, в якій зазначені відомості щодо відсутності умов, які не дають право на отримання податкової знижки згідно з нормами законодавства.

Додатковими документами, що підтверджують відсутність умов, які не дають права на отримання податкової знижки може бути Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, інформація від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської. райдержадміністрацій щодо адресної допомоги для покриття витрат на проживання, тощо.

Які товари належать до підакцизних?

Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що відповідно до п. 215.1 ст. 215 Податкового кодексу України, до підакцизних товарів належать:

- спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво (крім квасу «живого» бродіння);

- тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну;

- рідини, що використовуються в електронних сигаретах;

- пальне, у тому числі товари (продукція), що використовуються як пальне для заправлення транспортних засобів, обладнання або пристроїв з двигунами внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення, з двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, з двигунами внутрішнього згоряння з кривошипно-шатунним механізмом та коди яких згідно з УКТ ЗЕД не зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 (крім газу природного у газоподібному стані за кодом 2711 21 00 00 згідно з УКТ ЗЕД);

- автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів;

- електрична енергія.

Які доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції звільняються від оподаткування ПДФО

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що з 01 січня 2022 року доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції оподатковуються в такому порядку.

Не оподатковуються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, якщо зазначена продукція вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, для ведення:

  • садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва;
  • особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості).

Отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) доходи не є оподатковуваним доходом, якщо сума за рік сукупно не перевищує 12 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року – у 2022 році це 78000,0грн. (12 х 6500), у 2023 році це 80400,0грн. (12 х 6700).

Якщо отриманий дохід перевищує зазначений розмір, то такий платник зобов'язаний відобразити суму перевищення у складі загального місячного (річного) оподатковуваного доходу за відповідний звітний рік і подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, відповідно до норм ПКУ, та самостійно сплатити податок із суми перевищення.

При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) власник продукції повинен надати податковому агенту копію Довідки про наявність у нього земельних ділянок для садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва, або для ведення особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості).

Така Довідка видається сільською, селищною, міською радою або радою ОТГ, за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом 5-ти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.

Щодо продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, то доходи, отримані від такого продажу, не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року - у 2022 році це 325000,0грн. (50 х 6500), у 2023 році це 335000,0грн. (50 х 6700).

Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок.

Якщо сума отриманого доходу перевищує встановлений розмір, фізична особа зобов'язана подати контролюючому органу довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною, міською радою або радою ОТГ, за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва. Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, то оподаткуванню підлягає дохід, який перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року.

Якщо платник податку не підтверджує самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, то такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах.

Які документи необхідно надати для отримання ліцензії на виробництво рідин, що використовуються в електронних сигаретах?

Згідно з ст. 3 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями ліцензії, зокрема, на виробництво рідин, що використовуються в електронних сигаретах видаються та анулюються органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.

Ліцензії на всі види діяльності, передбачені ст. 3 Закону № 481, видаються за умови обов’язкової реєстрації суб’єкта господарювання відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI.

Для отримання ліцензії на право виробництва рідин, що використовуються в електронних сигаретах, суб’єкт господарювання подає нарочно, поштою або в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, заяву, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

У такій заяві зазначаються:

найменування суб’єкта господарювання, код ЄДРПОУ (для фізичних осіб - суб’єктів господарювання – прізвище, ім’я, по батькові, номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті);

адреса місця виробництва рідини, що використовується в електронних сигаретах.

Яким чином ЮО сплачує транспортний податок, якщо протягом звітного року термін використання легкового автомобіля досягне 5 років?

Згідно з п.п. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 –VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ є об’єктами оподаткування.

Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ).

Підпунктом 267.6.4 п. 267.6 ст. 267 ПКУ встановлено, що платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію з транспортного податку за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років (п.п 267.6.7 п. 267.6 ст. 267 ПКУ).

Враховуючи викладене вище, юридична особа, яка має зареєстрований в Україні згідно з чинним законодавством власний легковий автомобіль, обчислює суму транспортного податку за період, який починається з 1 січня звітного року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.

На підтримку Збройних сил України платники Київщини спрямували 670 млн грн військового збору

За 6 місяців поточного року на підтримку Збройних сил України платники Київщини спрямували 670 млн грн військового збору. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Юліана Козаченко. 

Нагадуємо, що фізичні особи – громадяни та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, зобов'язані до 01 серпня 2023 року сплатити суму податку на доходи фізичних осіб і військового збору, зазначену в поданій податковій декларації про майновий стан і доходи за звітний (податковий) 2022 рік.

Платники податку – фізичні особи, які зобов’язані подати податкову декларацію, сплачують податкові зобов’язання за кодами бюджетної класифікації:  

  1. «11010500» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»; 
  2. «11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування». Актуальна інформація про реквізити банківських рахунків для сплати податків, зборів та платежів, відкритих Державною казначейською службою України, розміщується та оновлюється на офіційному вебпорталі ДПС. 

Платники податків Київщини з реквізитами рахунків можуть ознайомитись за посиланням: Головна/Рахунки для сплати платежів https://kyivobl.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv.

МПЗ по сільськогосподарських угіддях, щодо яких ФО оформила взаємовідносини з передачі їх в оренду, емфітевзис або інше користування, нараховується орендарю

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що Законом України від 30.11.2021 року №1914 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» для платників податків – фізичних осіб,  які мають у власності та/або користуванні (оренді, суборенді, емфітевзисі, постійному користуванні) земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь, введено поняття мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ).

Підпунктом 162.1.1 прим. 1 п. 162.1 ст. 162 ПКУ встановлено, що платниками МПЗ  є резиденти, які володіють та/або користуються (орендують (суборендують), на умовах емфітевзису, постійно користуються) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь.

Визначення загального МПЗ фізичним особам, не зареєстрованим як фізичні особи – підприємці, здійснює контролюючий орган за податковою адресою таких осіб до 01 липня року, наступного за звітним – п.п.170.14.3 п.170.14 ст.170 ПКУ.

Платниками податку до бюджету сплачується лише позитивне значення різниці між сумою загального МПЗ та сумою сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь.

До загальної суми сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів для платника податку – ФО включаються:

 - податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з доходів від продажу власної сільськогосподарської продукції;

- земельний податок за земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь (п.п.170.14.5 п. 170.14 ст. 170 ПКУ).

У разі передачі земельних ділянок в оренду/суборенду, емфітевзис або інше користування  (за умови оформлення таких взаємовідносин відповідно до чинного законодавства), МПЗ визначається для орендарів, користувачів на інших умовах таких земельних ділянок у порядку, визначеному ПКУ.

Тобто, для ФО, які відповідно до норм Цивільного кодексу України, Земельного кодексу України та Закону України «Про оренду землі» оформили взаємовідносини щодо передачі сільськогосподарських угідь в оренду/суборенду, емфітевзис або інше користування, МПЗ контролюючим органом не визначається. МПЗ за такі землі сплачує орендар.

Взяття на облік у податкових органах платників єдиного внеску – членів фермерського господарства

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, є платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ).

Члени фермерського господарства, вичерпний перелік яких визначено частиною третьою ст. 3 Закону України від 19.06.2003 №973 «Про фермерське господарство» із змінами та доповненнями, з 01.01.2018 зобов’язані ставати на облік у контролюючих органах як платники єдиного внеску.

Для взяття  на облік членів фермерського господарства як платників єдиного внеску, вони мають подати до контролюючого органу за місцем проживання заяву про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 12-ЄСВ (далі – Заява) разом з підтвердними документами щодо дати набуття членства у фермерському господарстві (договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства, статут фермерського господарства,  тощо) протягом 10 календарних днів після внесення змін до установчих документів фермерського господарства.  

Така Заява повинна бути додатково підписана головою фермерського господарства.

Зазначена норма не поширюється на членів фермерських господарств, які вже є застрахованими особами (є найманими працівниками, фізичними особами-підприємцями).

Відповідно до частини четвертої ст. 4 Закону № 2464, обов’язок щодо постановки на облік не поширюється на членів фермерського господарства якщо вони отримують пенсію за віком або за вислугою років, або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України від 09 .07.2003 №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» із змінами та доповненнями, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Контролюючий орган наступного робочого дня з дня взяття на облік членів фермерського господарства безплатно надсилає (вручає) повідомлення про взяття їх на облік за формою № 2-ЄСВ.

У Електронному кабінеті інформація щодо облікових даних, поданої звітності, стану розрахунків з бюджетом, листів, запитів, реєстрації ПН та інших сервісів оновлюється у режимі реального часу

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що в Електронному кабінеті платника забезпечено можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом: перегляду інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), здійсненням податкового контролю, у тому числі дані оперативного обліку податків, зборів, єдиного внеску (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків), дані системи електронного адміністрування податку на додану вартість, дані системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, а також одержання такої інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.

Електронний кабінет створений та функціонує за такими принципами, як повнота функціоналу – наявності такого інтерфейсу електронного сервісу, який забезпечує можливість реалізації прав та обов’язків платника податків, отримання документів, передбачених законодавством, та інформації, що стосується такого платника податків, онлайн (через Інтернет у режимі реального часу) або через програмний інтерфейс (АРІ), іншими засобами інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем (абзаци перший і сьомий п. 42 прим. 1.1 ст. 42 прим. 1 ПКУ).

Відповідно до п. 3 розд. ІІ Порядку функціонування Електронного кабінету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 зі змінами та доповненнями, Електронний кабінет в процесі функціонування взаємодіє з іншими інформаційно-телекомунікаційними системами ДПС. У приватній частині Електронного кабінету інформація щодо облікових даних, поданої звітності, стану розрахунків з бюджетом, листів, запитів, реєстрації податкових накладних та інших сервісів оновлюється у режимі реального часу.

Залишаємось на зв’язку:

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь