Надання послуги з проставлення апостиля на офіційних документах, виданих Державною податковою службою України та її територіальними органами
Проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються ДПС та її територіальними органами, здійснюється Державною податковою службою України відповідно до Правил проставлення апостиля на офіційних документах, призначених для використання на території інших держав, затверджених наказом МЗС, МВС, МОН, Мінфіну, Мін’юсту від 17 березня 2023 року № 125/209/293/139/999/5 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.03.2023 року за № 478/39534 (далі – Правила).
Хто може звертатися щодо надання послуги
Апостиль проставляється на вимогу особи, яка підписала документ, або на вимогу фізичної/юридичної особи (їх представників).
Пакет документів
Для проставлення апостиля необхідно подати:
- оригінал документа, на якому проставляється апостиль, або його засвідчену в установленому порядку копію;
- документ про оплату послуги з проставлення апостиля або документ, що підтверджує право на звільнення від сплати, чи його копію, засвідчену в установленому порядку;
- заяву від особи, яка подає такі документи.
Враховуючи положення абзацу першого статті 1 та абзацу другого статті 11 Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів (далі – Конвенція), у заяві щодо проставлення апостиля необхідно зазначити назву документа (документів), що надсилається до ДПС для проставлення апостиля, та країну призначення використання такого документа (документів).
Актуальний перелік держав-учасниць Конвенції знаходиться на сайті Гаазької конвенції з міжнародного приватного права (абревіатура англ. мовою – HCCH).
Пунктом 3 Правил визначено перелік документів, на яких апостиль не проставляється.
Подача документів
З метою отримання послуги з проставлення апостиля документи подаються в установленому законом порядку до Державної податкової служби України за адресою: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053.
Плата за надання послуги з проставлення апостиля
Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 01.02.2023 № 54 «Про розмір та порядок оплати послуг з проставлення апостиля», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.03.2023 за № 395/39451 (далі – наказ Мінфіну № 54), встановлено плату за надання послуги із проставлення апостиля на документах, що видаються ДПС та її територіальними органами і призначені для використання на території інших держав, у розмірі трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (на сьогодні – 51 грн).
Відповідно до пункту 2 наказу Мінфіну № 54 та абзацу другого пункту 2 наказу Міністерства юстиції України від 18.12.2003 № 161/5 «Про розмір та порядок оплати послуг з проставлення апостиля», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2003 за № 1197/8518, зі змінами, від унесення плати звільняються особи з інвалідністю 1-ої і 2-ої груп, особи з інвалідністю внаслідок Другої світової війни, громадяни, які належать до першої категорії потерпілих унаслідок Чорнобильської катастрофи, та діти-сироти у разі проставляння апостиля на документах, що стосуються безпосередньо цих громадян.
Реквізити для оплати
Рахунок для зарахування плати за надання послуг з проставлення апостиля ДПС:
Отримувач: ГУК у м. Києві/Шевченк.р-н/22012500
Код за ЄДРПОУ: 37993783
Рахунок отримувача: UA918999980334109879031026011
Банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.)
Призначення платежу: за надання послуги з проставлення апостиля.
Термін розгляду
Пунктом 11 Правил визначено, що термін розгляду документів для проставлення апостиля встановлюється компетентним органом.
Проставлення апостиля, відмова в його проставленні здійснюються ДПС у строк до 20 робочих днів з дня отримання ДПС заяви та документів, необхідних для отримання послуги з проставлення апостиля.
Задекларована праця = трудові і соціальні права
Працювати за трудовим договором – вигідно!
З моменту укладення трудового договору ви – найманий працівник, який має трудові права й соціальні гарантії.
Заробітна плата виплачується регулярно на рівні, не нижчому за мінімальну зарплату.
Місячна зарплата за повністю виконану роботу не може бути менше мінімальної (у 2023 році – 6700 грн).
Працюєте з ранку до ночі? За трудовим законодавством робота у надурочні години та вихідні дні оплачується в подвійному розмірі. За роботу у святкові дні ви можете взяти додаткові дні відпочинку.
Роботодавець не може виплачувати зарплату, коли заманеться. Ви повинні отримувати її регулярно, не рідше двох разів на місяць та не пізніше семи днів після закінчення періоду роботи. Якщо день виплати збігається з вихідними чи святами, зарплата виплачується напередодні.
Заходи щодо дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства про ціни та ціноутворення
Контроль за цінами є одним із пріоритетних напрямів роботи податкових органів, адже вартість деяких товарів, зокрема, продовольчих товарів, що мають істотну соціальну значущість, та лікарських засобів суттєво впливає на добробут населення, особливо в умовах воєнного стану.
Станом на 01.04.2023 ДПС організовано, а територіальними органами проведено 491 фактичну перевірку, за результатами якої виявлено порушень законодавства, контроль за яким здійснюють податкові органи, на загальну суму понад 296,2 млн грн, з яких 245,9 млн грн – за порушення вимог законодавства про ціни та ціноутворення.
ДПС наголошує на неприпустимості необґрунтованого підвищення цін на товари, що мають істотну соціальну значущість для населення, та попереджає про встановлену законодавством відповідальність. Робота органів ДПС у цьому напрямі триває.
Нагадуємо, що Законом України від 1 квітня 2022 року № 2173-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо адміністрування окремих податків у період воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 16 квітня 2022 року, внесено зміни до норм Податкового кодексу України, якими, зокрема, розширено повноваження податкових органів на період дії воєнного стану.
Відповідно до п.п. 69.27 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану в Україні, податкові органи здійснюють державний контроль (нагляд) та спостереження у сфері ціноутворення відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Для платників, які використовують єдиний рахунок!
З 1 квітня 2023 року наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148 «Про затвердження Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення» запроваджено використання структурованого формату реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції, зокрема і для платників, які використовують єдиний рахунок, що передбачає заповнення одного обов’язкового поля «Додаткова інформація запису». Тобто при сплаті коштів на єдиний рахунок платники заповнюють це поле наступним чином: «сплата на єдиний рахунок».
Якщо у платника, який використовує єдиний рахунок, є необхідність у сплаті коштів із спрямуванням їх належному отримувачу, то в платіжній інструкції потрібно заповнити 2 обов’язкових поля, зазначивши в них: номер рахунку отримувача та суму. Також для платників, які використовують єдиний рахунок, передбачена можливість сплати коштів однією платіжною інструкцією одночасно більше як одному отримувачу, вказавши в реквізиті «Призначення платежу» номера бюджетних та/або небюджетних рахунків таких отримувачів та відповідні суми.
Також повідомляємо, що до 1 липня 2023 року діє перехідний період, протягом якого платники, які використовують єдиний рахунок, мають можливість заповнювати реквізит «Призначення платежу» платіжної інструкції у порядку, передбаченому наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 (продовжує діяти до 01.07.2023 року).
Інформація про бізнес-партнера в Електронному кабінеті
Ще один крок назустріч одне одному.
Відтепер у приватній частині Електронного кабінету платник податків може надати згоду на отримання інформації про себе контрагентом.
Як це зробити?
У режимі «Згода на передачу інформації контрагенту» меню «Згоди на передачу інформації» платнику податків:
- вказати код контрагента;
- визначити вид інформації *;
- надати згоду.
У меню «Інформація про бізнес-партнера» контрагенту:
- переглянути інформацію;
- сформувати витяг.
_________________________
*Перелік інформації: заборгованість (податковий борг); нараховані грошові зобов’язання; суми сплачених податків, зборів, платежів; зупинення реєстрації ПН/РК; наявність об’єктів оподаткування; наявність ліцензій; несвоєчасно зареєстровані ПН/РК; перелік товарів згідно з УКТ ЗЕД; інформація щодо включення до / виключення з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку; звітність з ТЦО; фінансовий результат до оподаткування; залишкова вартість основних засобів та нематеріальних активів; наявність експортних/імпортних операцій.
Мешканці Київщини спрямували до зведеного бюджету 5,3 млрд грн ПДФО
З початку року мешканці пристоличного регіону спрямували до зведеного бюджету 5,3 млрд грн податку на доходи фізичних осіб. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Юліана Козаченко. За наданою інформацією, такий показник на 35% або 1,5 млрд грн перевищує минулорічний у відповідному періоді.
Зокрема, зазначено, що до Державного бюджету платники податків сплатили 1,1 млрд грн з темпом приросту 38% або 311 млн грн. У свою чергу, місцеві бюджети Київщини отримали 4,2 млрд грн, що більш ніж на третину перевищує надходження аналогічного періоду минулого року. У грошовому еквіваленті такий приріст дорівнює 1,1 млрд грн додаткових коштів.
Нагадуємо, що 1 травня 2023 року спливає термін декларування громадянами доходів, отриманих у попередньому році.
Контроль за порядком проведення розрахунків у сфері роздрібної торгівлі пальним
Державна податкова служба України на постійній основі проводить аналіз наявних ризиків у діяльності суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції при продажу товарів (наданні послуг) із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО).
При цьому використовується інформація з різних джерел, як зовнішніх (доручення Уряду та Мінфіну, інформація від контролюючих органів, громадських організацій, суб’єктів господарювання та громадян), так і з внутрішніх (податкова звітність, Система обліку даних реєстраторів розрахункових операцій тощо).
Одним з критеріїв, який підлягає зазначеному аналізу, є дотримання суб’єктами господарювання, що здійснюють розрахункові операції, вимог Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 11 лютого 2016 року за № 220/28350, у частині наявності у фіскальних чеках обов’язкових реквізитів, у т. ч. позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит тощо), суми коштів за цією формою оплати та валюти операції.
Останнім часом до ДПС надходить інформація, що у деяких випадках окремими платниками податків, які здійснюють діяльність у сфері роздрібної торгівлі на АЗС, у чеках РРО відображається завідомо недостовірна форма оплати, зокрема, при розрахунку за пальне готівкою у фіскальному чеку відображалась безготівкова форма оплати – «карткою»; «кредит»; «відомість»; «талони» тощо.
Водночас наголошуємо на необхідності безумовного дотримання платниками податків вимог пунктів 1 та 2 статті 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Державна податкова служба України звертає увагу, в першу чергу споживачів (покупців), на необхідності здійснення громадського контролю при проведенні розрахункових операцій, зокрема, в частині відповідності та достовірності відображеної інформації у фіскальних чеках, у т. ч. щодо форми оплати.
Враховуючи вищевикладене, з метою оперативного забезпечення законних прав та інтересів покупців пропонуємо громадянам інформувати про такі випадки у чат-бот «StopViolationBot» месенджеру «Telegram».
Зручні сервіси у мобільному – важлива перевага сьогодні
Нові версії безкоштовного ПРРО від ДПС для iOS та Web, а також оновлені версії для Windows та Android – це мобільність та можливість роботи в режимі офлайн.
А зручність ПРРО для підприємців доводять цифри.
Так, станом на 1 квітня 2023 року:
- 211,2 тис. суб’єктів господарювання вже зареєстрували ПРРО;
- 470,8 тис. ПРРО зареєстровано;
- за їх допомогою фіскалізовано понад 3,9 млрд документів.
ПРРО від ДПС – це сучасні та зручні сервіси у вашій кишені!
Проєкт EU4PFM допомагає впроваджувати реформу ПРРО в Україні, надаючи експертну та фінансову підтримку для розробки і вдосконалення IT-рішень для ПРРО.
Власники елітних автівок сплатили 2 мільйони гривень транспортного податку
З початку року власники елітних автомобілів спрямували до місцевих бюджетів Київщини 2 мільйони гривень транспортного податку. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Юліана Козаченко. За наданою інформацією, такий показник збільшився на 14% або 0,2 млн грн порівняно з сумою, що надійшла у відповідному періоді минулого року. У розрізі категорій платників: юридичні особи сплатили 1,2 млн грн, фізичні особи, у свою чергу, забезпечили 0,8 млн грн.
Нагадуємо, об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі (далі – Мінекономіки), за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року, виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.
Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року Мінекономіки на своєму офіційному вебсайті розміщує перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі – Перелік об’єктів оподаткування), який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального.
Перелік об’єктів оподаткування поточного податкового (звітного) року розміщено на вебсайті Мінекономіки (www.me.gov.ua), який включає 230 моделей легкових автомобілів, що є об’єктами оподаткування транспортним податком у поточному податковому (звітному) періоді – 2023 році.