Головне управління ДПС у Київській області інформує
Як отримати ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту)
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що відповідно до Закону України від 19.12.1995 № 481/95-BP "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального”, суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) здійснюють оптову торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту) за наявності ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту).
Для отримання ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту) суб’єкти господарювання подають такі документи:
- заяву (довільної форми).
- документ, який підтверджує внесення річної плати за ліцензію (копія платіжного доручення з відміткою банку про сплату, інший документ або інформація (реквізити платежу) про внесення річної плати за ліцензію у будь-якій формі).
Заява подається до контролюючого органу за місцем реєстрації суб’єкта господарювання в один із таких способів:
-безпосередньо до контролюючого органу;
-поштою (рекомендованим листом);
-засобами інформаційно-комунікаційної системи "Електронний кабінет", вхід до якої здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua (розділ "Листування з ДПС")
Річна плата за ліцензію становить 500 000 гривень.
Плата за ліцензії справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів за місцем здійснення діяльності.
Інформацію про розрахункові рахунки для внесення плати (код бюджетної класифікації 22011000) розміщено:
у місцях прийому суб’єктів звернень контролюючими органами;
на вебпорталі ДПС у розділі "Бюджетні рахунки"
Ліцензія на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту) чи відмова у її наданні (у разі відсутності документів, необхідних для отримання ліцензії) надаються протягом 10 календарних днів з дня надходження документів.
Ліцензія видається заявнику або уповноваженому представнику заявника (керівнику чи іншій особі за довіреністю) при пред’явленні ним документа, що посвідчує особу, в місці прийому суб’єктів звернень, зазначеному в заяві.
Якщо в заяві не зазначено бажане місце отримання ліцензії, – видається в місці прийому суб’єктів звернень, у якому подано заяву.
Зразок заяви розміщено у підрозділі "Адміністративні послуги" розділу "Діяльність" субсайту ГУ ДПС у Київській області.
До податкової знижки платника податку за звітний 2022 рік в повному обсязі включаються витрати на лікування гострої респіраторної хвороби COVID-19
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що п.п. 166.1.1 п. 166.1 ст.166 Податкового кодексу України встановлено, що платник податку на доходи фізичних осіб має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року .
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги) .
Копії таких документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з Декларацією, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.
Якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, то платник податків зазначає в Декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.
Пунктом 20 підрозділу ХІХ ПКУ встановлено, що за результатами 2021 та 2022 років при реалізації права на податкову знижку відповідно до положень статті 166 цього Кодексу до податкової знижки платника податку у звітному податковому році в повному обсязі включаються витрати на лікування гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, придбання лікарських засобів та/або виробів медичного призначення, необхідних для лікування гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, відповідно до виписки з медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого або витягу з Реєстру медичних записів, записів про направлення та рецептів в електронній системі охорони здоров'я, витрати на вакцинування для профілактики гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, а також витрати на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій), сплачених страховику-резиденту за договорами страхування на випадок захворювання на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, такого платника податку та членів його сім'ї першого ступеня споріднення.
Відповідно до п.п.166.4.3 п. 166.4 ст.166 ПКУ, у разі якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
До страхового стажу, що дає право на виплати з державних страхових фондів, зараховуються періоди роботи, за які сплачено єдиний соціальний внесок у розмірі, не менше мінімального
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що соціальний захист громадян сьогодні та їх пенсійне забезпечення у майбутньому залежать, перш за все, від свідомої громадянської позиції самих працюючих.
ГУ ДПС у Київській області звертає увагу громадян, які є найманими працівниками та часом свідомо погоджуються на пропозицію роботодавців отримувати неофіційну заробітну плату, що згода отримувати заробітну плату «в конвертах» позбавляє їх повноцінного соціального захисту від держави та отримання соціальних гарантій.
Кожному працюючому необхідно звернути увагу на оформлення його трудових відносин з роботодавцем, адже свідомо погодившись на пропозицію роботодавця отримувати заробітну плату «у конвертах», громадяни обкрадають власне майбутнє, оскільки позбавляють себе гарантованої державою соціальної захищеності, право на отримання якої мають лише громадяни, які отримували офіційно нараховану заробітну плату, з якої сплачено податки, збори та єдиний соціальний внесок.
Саме періоди роботи, за які сплачено єдиний соціальний внесок у розмірі, не менше мінімального, зараховуються до страхового стажу, який дає право на виплати з державних страхових фондів.
Пам’ятайте, що з 01 січня 2023 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років мають особи за наявності страхового стажу не менше 30 років. Цей вік щороку збільшуватиметься до досягнення страхового стажу не менше 35 років у 2028 році та в подальших роках.
Кожен працюючий громадянин має звернути увагу на оформлення його трудових відносин з роботодавцем, вимагати офіційного їх оформлення, відповідно до норм трудового законодавства, адже неофіційні трудові відносини приносять економічні вигоди лише роботодавцям, надаючи їм змогу уникнути витрат на сплату до бюджетів податків та внесків на фонд оплати праці, але найманим працівникам вони завдають невиправної шкоди, відбирають у них право на отримання державних соціальних гарантій.
Якщо з найманим працівником трудові відносини не оформляються, або ж оформляються, але ставляться позначки про неповний робочий день і виплачується зарплата менше мінімального розміру, то це призводить до незараховування виробничого та страхового стажу взагалі, або частково. У майбутніх пенсіонерів втрачається право на призначення гідних пенсій, а у нинішніх - права на здійснення перерахунків вже призначених пенсій.
Погоджуючись на роботу без оформлення трудових відносин, отримуючи заробітну плату або її частину «в конверті», громадяни позбавляють себе:
- гарантованого розміру заробітної плати;
- права на відпустку, у тому числі додаткову;
- права на оплату лікарняних листів;
- права на скорочений робочий день, тиждень, якщо ви працюєте у шкідливих умовах праці;
- права на допомогу на випадок безробіття;
- права на державну фінансову допомогу на період карантину;
- права на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;
- права на достроковий вихід на пенсію, у разі роботи у шкідливих умовах праці;
- права на зарахування страхового стажу, необхідного для призначення пенсії, тощо.
Офіційно оформлений трудовий договір дає змогу найманому працівнику бути захищеним чинним трудовим законодавством у разі порушення його прав, а саме: у разі затримки у розрахунках по заробітній платі; при відмові оплати праці за виконану роботу; недодержання інших зобов’язань роботодавця.
Оформлення найманого працівника на роботу
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що приймаючи на роботу нового працівника, фізична особа – підприємець має пам’ятати, що відповідно до положень Кодексу законів про працю (КзПП), правила оформлення найманих працівників на роботу є однаковими для юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
Послідовність дій ФОП при оформленні найманого працівника на роботу така:
- подання особою документів щодо працевлаштування та заяви про прийняття на роботу;
- укладення в письмовій формі трудового договору з найманим працівником (п. 6 ч. 1 ст. 24 КзПП; типова форма трудового договору між працівником і роботодавцем, який використовує найману працю, затверджена наказом Мінпраці від 08.06.2001 № 260);
- оформлення наказу (розпорядження) про прийняття на роботу (заповнюється типова форма № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджена наказом Державного комітету статистики України від 05.12.2008 № 489);
- подання повідомлення органу ДПС про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту (форму Повідомлення затверджено постановою КМУ від 17.06.2015 № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту» із змінами і доповненнями).
Крім того, на роботодавця покладаються обов’язки щодо:
- ознайомлення працівника з локальними документами: правилами внутрішнього трудового розпорядку, колективним договором, посадовою інструкцією, тощо;
- оформлення трудової книжки та особової картки ф. № П-2;
- формування особової справи працівника;
- зазначення даних новоприйнятого працівника у «зарплатній» звітності бухгалтерії.
Варто пам’ятати!
Відповідно до ст.21 Кодексу законів про працю України (КзППУ), трудовий договір – це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації, або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою:
- працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядку;
- власник підприємства, установи, організації, або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівнику заробітну плату і забезпечувати належні умови праці, необхідні для виконання роботи, передбаченої законодавством про працю, колдоговором і угодою сторін.
Отже, трудовий договір між ФОП та найманим працівником укладається письмово у 2-ох примірниках: по одному для кожної з сторін. Трудовим договором передбачається, зокрема строк дії договору, обов’язки працівника та роботодавця, робочий час, вихідні, тривалість щорічної оплачуваної відпустки, порядок вирішення спорів, оподаткування заробітної плати, тощо.
Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту (далі - Повідомлення) подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) та/або резидентом Дія Сіті до територіальних органів ДПС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком, до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента Дія Сіті засобами електронного зв’язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу.
У разі відсутності технічної можливості подання Повідомлення засобами електронного зв’язку в електронній формі, Повідомлення подається у формі документа на папері згідно з додатком до Постанови №413 разом з копією в електронній формі.
Джерела погашення податкового боргу платника податків
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених ПКУ, а також іншими законодавчими актами - п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України.
Перелік майна та коштів, які не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків встановлено пунктом 87.3 ст. 87 ПКУ.
Якщо заходи щодо погашення податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у власності платника податків не привели до повного погашення суми податкового боргу, або таких коштів недостатньо для погашення податкового боргу, то контролюючий орган визначає джерелом погашення податкового боргу дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав.
Якщо у платника податків, який є філією, відокремленим підрозділом юридичної особи, відсутнє майно, достатнє для погашення його грошового зобов’язання або податкового боргу, то джерелом погашення грошового зобов’язання або податкового боргу такого платника податків є майно такої юридичної особи, на яке може бути звернено стягнення згідно з ПКУ.
ФОП, яка одночасно провадить незалежну професійну діяльність, може знятись з обліку в контролюючому органі як платник ЄВ у разі припинення незалежної професійної діяльності
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ) є, зокрема фізичні особи - підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність - ст. 4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Фізичних осіб – підприємців беруть на облік платниками ЄВ на підставі відомостей, наданих державним реєстратором згідно із Законом України від 15.05,2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», а фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, беруть на облік платниками ЄВ на підставі заяви, яка подається протягом 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання документа, що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності.
Згідно з п.п. 4 п. 6.7 розд. VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462), якщо фізична особа зареєстрована як підприємець та при цьому така особа здійснює незалежну професійну діяльність, то така фізична особа обліковується в контролюючих органах як фізична особа – підприємець з ознакою провадження незалежної професійної діяльності.
Якщо фізична особа – підприємець, яка одночасно здійснює незалежну професійну діяльність, припиняє здійснення лише незалежної професійної діяльності, але не припиняється державна реєстрація фізичної особи – підприємця, то в такому випадку здійснюються зміни в облікових даних платника.
Для внесення змін в облікові дані та зняття ознаки провадження незалежної професійної діяльності, такій фізичній особі необхідно подати до контролюючого органу за основним місцем обліку заяву та копію документу, який підтверджує припинення (зупинення) незалежної професійної діяльності. Підтвердженням припинення незалежної професійної діяльності є відомості (витяг) відповідного реєстру, до якого вноситься інформація про державну реєстрацію такої діяльності, щодо припинення або зупинення, або зміни організаційної форми відповідної діяльності з незалежної (індивідуальної) на іншу.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області