Ефективна комунікація — це ключова складова формування довіри та прихильності пацієнта до лікування. Така комунікація дозволяє рухатися від директивної моделі спілкування до партнерської або пацієнторієнтованої. Вона залучає пацієнта до діалогу, врах
Завдяки правильно побудованій комунікації пацієнти частіше залишаються задоволеними лікарем та процесом лікування, краще запамʼятовують та виконують рекомендації, швидше відчувають полегшення симптомів.
Лікарі також відчувають позитивний вплив від ефективної комунікації. Вона допомагає відчувати менше стресу та отримувати задоволення від своєї роботи.
Такі світові тренди в охороні здоров’я, як перехід від концепції домінування лікаря до партнерських відносин з пацієнтом, суттєво вплинули і на процес консультування. Сучасна пацієнт орієнтована модель передбачає, що пацієнт — активний учасник процесу.
При взаємодії з особою, у якої відмічається психічний або неврологічний розлад, лікар повинен правильно побудувати розмову, дотримуючись принципу конфіденційності та створити безпечний психологічний простір.
1. лікар має першим розпочати розмову, привітатися та представитися.
2. лікар має звертатися до свого співрозмовника по імені (а не по прізвищу або «хворий»).
Важливо нормалізувати почуття людини, пояснивши їй, що схожі симптоми відчувають багато людей.
За матеріалами курсу Академії НСЗУ