Пріоритети профілактики нещасних випадків в умовах воєнного стану
Сьогодні, 07 вересня 2022 року, в управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області під головуванням заступника начальника управління – начальника юридичного відділу Петра Реви відбулася Zoom-конференція з працівниками відокремлених підрозділів з обговорення питань дотримання виконавської дисципліни під час розслідування нещасних випадків на виробництві та здійснення контролю за строками і якістю виготовлення відповідних документів, їх обліком. В умовах запровадженого в країні воєнного стану ця робота є пріоритетним завданням профілактики страхових випадків.
«Від ефективності роботи представників Фонду у складі комісій з розслідування (спеціального розслідування) нещасних випадків та гострих профзахворювань на виробництві значною мірою залежить об’єктивність визначення випадків страховими, витрати на відшкодування за якими здійснюються з бюджету Фонду, а також своєчасність отримання потерпілими особами або у випадку загибелі працівника членами сім’ї та утриманцями належних страхових виплат», – відзначив у своєму виступі начальник відділу профілактики страхових випадків управління Олексій Савченко.
Зазначено, що процес розслідування та обліку нещасних випадків і профзахворювань, у якому безпосередньо беруть участь представники Фонду, має значну кількість важливих складових, пов’язаних з отриманням інформації від роботодавця, утворенням комісії, безпосередньою процедурою розслідування, а саме: оглядом місця події, опитуванням, ознайомленням з документацією, експертними дослідженнями, аналітикою, складанням актів та їх підписанням і затвердженням, наданням документів потерпілому, а також Фонду, виконанням запропонованих заходів та інформуванням про це тощо. При цьому, добре налагоджена комунікація з суб’єктами господарювання, територіальним органом Держпраці і потерпілими особами або особами, які представляють їх інтереси, членами сім’ї потерпілих сприяє покращенню якості кінцевого результату роботи та її своєчасному завершенню.
Наголошено, що має дотримуватись вимога чинного законодавства стосовно зберігання у Фонді на паперових носіях актів розслідування нещасних випадків та профзахворювань не менше 45 років, а також доцільності дублювання їх у цифровому форматі.
З огляду на важливість зазначеного було озвучено покроковий алгоритм моніторингу розслідування нещасних випадків, професійних захворювань та їх обліку, дотримання якого, на думку організаторів, забезпечить досягнення визначених пріоритетів.