У який термін потрібно сплатити збір з одноразового (спеціального) добровільного декларування

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що одноразове (спеціальне) добровільне декларування  проводиться в Україні  з 01 вересня 2021 року до 01 вересня 2022 року.

Збір з одноразового (спеціального) добровільного декларування сплачується декларантом протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація).

У разі вибору декларантом у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування ставки Збору, яка передбачає його сплату трьома рівними частинами, то Збір сплачується у такі терміни:

 перший платіж - протягом 30 календарних днів з дати подання Декларації; другий платіж - до 01 листопада 2023 року;

третій платіж - до 01 листопада 2024 року.

Якщо декларантом подано Уточнюючу Декларацію, в якій визначено суму збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування більшу за суму Збору, сплачену на підставі попередньо поданої Декларації, то декларант зобов’язаний сплатити суму недоплати Збору в розмірі такої різниці протягом 30 календарних днів з дати подання Уточнюючої Декларації.

Нагадуємо, що сума збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, визначена в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації, вважається узгодженою.

 

На винагороду, виплачену роботодавцем за цивільно-правовим договором, нараховується єдиний внесок

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ)  є роботодавці, зокрема підприємства, установи, організації, інші ЮО, які використовують найману працю ФО на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами.

Страхувальниками є роботодавці та інші особи, які відповідно до Закону України від 08.07.2010 № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», зобов’язані сплачувати ЄВ.

Застрахованою особою є ФО, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку ЄВ.

Базою нарахування ЄВ для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, та сума винагороди ФО за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами - п. 1 част.1 ст. 7 Закону № 2464).

Таким чином, сума винагороди, що нараховується/виплачується роботодавцем - ЮО застрахованій особі (ФО, у т. ч. іноземцю), за виконання робіт та/або послуг за цивільно-правовим договором, є базою нарахування ЄВ.

 

Спеціальний режим  оподаткування  резидентів Дія Сіті, - як захід для стимулювання розвитку ІТ-індустрії

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що заяву про перехід на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах юридичні особи подають за своєю податковою адресою засобами електронного зв’язку в електронній формі (у тому числі до уповноваженого органу під час звернення про набуття статусу резидента Дія Сіті у порядку, встановленому Законом України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні») з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Резидент Дія Сіті, який є платником податку на прибуток підприємств на загальних підставах, може прийняти рішення про перехід на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах шляхом подання відповідної заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

Такий резидент Дія Сіті вважається платником податку на особливих умовах з першого числа місяця, наступного за кварталом, у якому до контролюючого органу подана відповідна заява. Резидент Дія Сіті, який є платником податку на прибуток підприємств на загальних підставах, може здійснити перехід на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах один раз протягом календарного року.

Запроваджений спеціальний режим  оподаткування  резидентів Дія Сіті створює можливість переходу на оподаткування податком на прибуток підприємств за особливими умовами, що передбачає оподаткування податком на прибуток за ставкою 9% та оподаткування лише низки таких операцій:

-виплати процентів на користь нерезидентів - пов’язаних осіб або нерезидентів, зареєстрованих у державах, що є «низькоподатковими» юрисдикціями;

-надання фінансової допомоги не платнику податку, яка не підлягає поверненню, або пов’язаній фізичній особі – неплатнику податку, або пов’язаній особі – нерезиденту незалежно від наявності умови про повернення, або пов’язаній юридичній особі – неплатнику податку чи непов’язаній особі, яка залишається неповернутою протягом 12 календарних місяців (крім окремих випадків);

-безоплатне надання майна неплатнику податку (крім окремих випадків);

-виплати, що здійснюються у зв’язку із вкладенням в об’єкти інвестицій (у тому числі придбанням майна), що перебувають за межами території України;

-придбання майна, робіт, послуг у неплатника податку – нерезидента та/або передача майна, робіт, послуг неплатнику податку – нерезиденту (якщо розрахунки чи постачання майна, робіт, послуг за відповідними операціями не здійснено у 360-денний чи інший строк відповідно до вимог чинного законодавства);

-виплата роялті в сумах перевищення ліміту та в інших окремих випадках.

 

Закріплення фіскального номера ПРРО

 

Головне управління ДПС у Київській області  нагадує, що порядок реєстрації програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - ПРРО) визначений нормами розділу II Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 №317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №547».

Після реєстрації ПРРО фіскальним сервером ДПС і присвоєння програмним забезпеченням фіскального номера ПРРО, виконується налаштування ПРРО, відповідно до інструкцій, наданих виробником.

Для авторизації на ПРРО із операційною системою, потрібно виконувати дії відповідно до інструкції «Програмне забезпечення реєстрації фіскальних чеків «ПРРО Каса» (Windows/Android). Керівництво користувача»,  яка знаходиться в архіві з завантаженим програмним забезпеченням «Програмний реєстратор розрахункових операцій».

У програмних рішеннях «ПРРО Каса» та «пРРОсто», які надаються ДПС на безоплатній основі, окремих додаткових налаштувань для закріплення фіскального номера в ПРРО не передбачено.

 

На вебпорталі ДПС щомісяця буде публікуватись інформація про фізичних осіб - боржників

 

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що Законом України від 30.11.2014 року №1914  внесено зміни до Податкового кодексу, зокрема, в частині оприлюднення інформації про платників податків – боржників.

Так, на практиці мали місце випадки, коли платники податків – фізичні особи (не підприємці), не володіли інформацією про виникнення у них податкового боргу, наприклад, із податку на майно, і часто фактично дізнавалися про наявність боргу  вже при застосуванні до них процедури його стягнення. Задля усунення цієї проблеми, Законом України № 1914 запроваджено механізм такого повідомлення через інформаційні ресурси ДПС.

Відтак на офіційному вебпорталі ДПС щомісяця буде публікуватись інформація про фізичних осіб, які мають податковий борг, із зазначенням:

-дати народження фізичної особи;

-прізвища, ім’я, по батькові (за наявності);

-суми податкового боргу такої фізичної особи в розрізі платежів та відповідних територіальних органів ДПС із зазначенням їх керівників.

Для уникнення спорів, законодавством передбачено, що контролюючий орган не несе відповідальності за можливі помилки у оприлюдненій інформації, які виникають із незалежних від податкових органів причин, зокрема, якщо платник податків:

-зазначив неправильні реквізити у документах про сплату податків і зборів;

-не виконав свого обов’язку щодо надання контролюючим органам інформації про зміну своїх даних чи даних про об’єкти оподаткування.

Одночасно Законом України № 1914 внесено зміни до законів України «Про доступ до публічної інформації» та «Про захист персональних даних», відповідно до яких не може бути обмежено доступ до інформації про наявність у фізичної особи податкового боргу, а перелічена вище інформація, яка публікується на офіційному вебпорталі ДПС, не належить до інформації з обмеженим доступом.

 

Обов’язок ведення обліку товарних запасів закріплено законом

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що Законом України від 30.11.2021 року №1914 внесені зміни, зокрема, до ст. 3 Закону № 265/95 та закріплено обов’язок ведення обліку товарних запасів і здійснення продажу лише тих товарів, що відображені в такому обліку та повноваження Міністерства фінансів України встановлювати порядок та форму обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку.

Згідно з Порядком, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів, тощо) при продажу товарів зобов’язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку.

Облік товарних запасів ФОП здійснює шляхом постійного внесення до форми ведення обліку товарних запасів інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів.

Зокрема, товарний облік зобов'язані вести ФОП, які торгують товарами та здійснюють розрахункові операції, та перебувають на загальній системі оподаткування, є платниками єдиного податку ІІІ групи – платниками ПДВ та ФОП - платники єдиного податку, які торгують такими групами товарів:

-технічно складними побутовими товарами, що підлягають гарантійному ремонту;

-лікарськими засобами та виробами медичного призначення;

-ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Звертаємо увагу, що ФОП - платники єдиного податку І групи відповідно до положень ПКУ звільнені від обов’язку застосовувати РРО/ПРРО.

Відповідно до ст.3 Закону №265/95, СГ зобов’язаний надати контролюючим органам на початок проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), що підтверджують облік та походження товарних запасів, які на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті). Законом  №1914 уточнено, що такий перелік не є виключним. Це можуть бути зокрема, але не виключно, документи щодо інвентаризації товарних запасів, документи про отримання товарів від інших суб’єктів господарювання та/або документи на внутрішнє переміщення товарів

Для інформування громадськості щодо Порядку ведення обліку товарних запасів для ФОП, Державною податковою службою України розроблено покрокову відеоінструкцію, яка доступна за посиланням

 https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi/8300.html.

 

Нарахування та сплата  ПДФО з доходів, отриманих ФОП загальної системи оподаткування, яка одночасно провадить незалежну професійну діяльність

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність, не може бути підприємцем у межах такої незалежної діяльності. При цьому законодавством не заборонено фізичній особі, яка здійснює незалежну професійну діяльність, бути підприємцем і здійснювати іншу, відмінну від незалежної, підприємницьку діяльність, не заборонену законом.

Доходи ФОП, яка перебуває на загальній системі оподаткування, отримані від провадження підприємницької діяльності протягом календарного року, оподатковуються за ставкою 18%, а об’єктом оподаткування в такого ФОП є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручкою у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю.

ФОП, які перебувають на загальній системі  оподаткування подають до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі - податкова декларація) за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду  (протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, тобто по 09 лютого включно, року, наступного за звітним), в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи.

ФОП  на загальній системі оподаткування зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.

Доходи громадян від провадження незалежної професійної діяльності, отримані протягом календарного року, оподатковуються за ставкою 18%. Оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід: різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності.

ФО, які провадять незалежну професійну діяльність, а також іноземці та особи без громадянства, які стали на облік у контролюючих органах як самозайняті особи та є резидентами, подають податкову декларацію за результатами звітного року в строки, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб (до 01 травня року, наступного за звітним), в якій поряд з доходами від провадження незалежної професійної діяльності мають зазначати інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи .

Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності, який може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.

ФО, яка провадить незалежну професійну діяльність та одночасно здійснює підприємницьку діяльність на загальній системі оподаткування, зобов’язана вести облік доходів і витрат за Типовою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 13.05.2021 №261, у якій відображати отримані доходи та понесені протягом року витрати від здійснення обох видів діяльності.

За результатами звітного року така особа подає одну податкову декларацію у строки, передбачені для ФОП (протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, тобто по 09 лютого включно, року, наступного за звітним) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 17.12.2020 № 783).

У декларації поряд з доходами від незалежної та підприємницької діяльності відображаються інші доходи з джерелом їх походження з України та іноземні доходи.

ФО самостійно розраховує податок на доходи фізичних осіб та сплачує його до бюджету протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подачі податкової декларації.

 

Терміни подання платниками ЄП  І та ІІ груп декларації платника ЄП та строки сплати податку

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що платники єдиного податку І та ІІ груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, тобто протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (у 2022 році - по 01 березня 2022 року включно). 

Якщо протягом року  допущено перевищення обсягу доходу, визначеного у п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України, або платник самостійно прийняв рішення про перехід на сплату податку за ставками, встановленими для платників єдиного податку ІІ або ІІІ третьої (ФОП) груп, або відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, платники єдиного податку І та ІІ груп подають до контролюючого органу податкову декларацію у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду.

Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

ФОП – платники єдиного податку І і ІІ груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Такі ФОП - платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

У разі якщо сільська, селищна або міська рада приймає рішення щодо зміни раніше встановлених ставок єдиного податку, єдиний податок сплачується за такими ставками у порядку та строки, визначені п.п. 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 ПКУ. плата єдиного податку платниками, зокрема І та ІІ груп здійснюється за місцем податкової адреси.

 

Спільно з Податковим комітетом Європейської Бізнес Асоціації та Комітетом виробників ветеринарних препаратів податківці Київщини провели онлайн конференцію з питань застосування РРО/ПРРО

 

Спільно з Податковим комітетом Європейської Бізнес Асоціації та Комітетом виробників ветеринарних препаратів податківці Київщини провели онлайн конференцію з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій. Податкову службу Київської області представили заступник начальника Олександр Мазуренко та фахівці відділу фактичних перевірок Валерій Герасимов та Руслан Сабардак.

Зокрема, основні питання стосувались використання РРО/ПРРО при наданні послуг у сфері ветеринарної медицини та продажу ветеринарних препаратів. Як зазначив Олександр Мазуренко, для галузі ветеринарної медицини касові апарати у певному сенсі – новація, що потребує роз’яснень практичного застосування, адже до 1 січня 2022 року ветеринарні аптеки та клініки не мали обов’язку користуватися РРО при наданні своїх послуг. Але з початком нового року це стосується майже всіх категорій платників податків, у тому числі – і цієї сфери господарської діяльності.

Податківці детально розповіли про можливості програмного реєстратора розрахункових операцій: як завантажити, зареєструвати та користуватися ПРРО. «У суб’єктів господарювання є опції: можна встановити класичний касовий апарат, а можна користуватися електронною версію – це програмний реєстратор розрахункових операцій. Податкова служба України  пропонує безкоштовний додаток для проведення розрахунків, користуватися ним можна  безстроково, а завантажити – з сайту Державної податкової служби», - зазначили фахівці.  

 

Власники нерухомості сплатили до бюджетів Київщини більше 103 млн грн

 

Від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до бюджетів громад Київщини надійшло 103,5 млн грн. При цьому власники нерухомості у січні поточного року збільшили відрахування податку на 60%, що означає 38,6 млн грн додаткових для територіальної казни Київщини коштів.

Юридичні особи сплатили 97,9 млн грн, що на 60% або 36,8 млн грн перевищує показник січня 2021 року. У свою чергу, фізичні особи спрямували до місцевих бюджетів столичного регіону 5,6 млн грн з темпом приросту 44% або 1,7 млн грн.

Найбільші суми податку сплатили власники нерухомості таких громад:

Калинівська селищна ТГ (Фастівський район) – 12,6 млн грн (+11% або 11,3 млн грн)

Борщагівська сільська ТГ (Бучанський район) – 8,8 млн грн (+81% або 3,6 млн грн)

Гірська сільська ТГ (Бориспільський район) – 8,1 млн грн (+59% або 3 млн грн)

Броварська міська ТГ (Броварський район) – 6,4 млн грн (+34% або 1,6 млн грн)

Білоцерківська міська ТГ (Білоцерківський район – 6,2 млн грн (+51% або 2,1 млн грн).

 

На Київщині активізувались шахраї! Будьте обачні!

 

Останнім часом почастішали випадки шахрайства з боку невстановлених осіб, котрі від імені керівництва Головного управління ДПС у Київській області надсилають підприємцям смс з номера 066 520 7123 з проханням перерахувати гроші на банківську картку 4441 1144 6678 8666.  

Ми вкотре звертаємо вашу увагу, що такі дії є прямим порушенням вимог законодавства України та спрямовані на незаконне збагачення, а також дискредитацію податкових органів. Тож, шановні платники податків, будьте обережні та обачні, і, звичайно ж, не перераховуйте кошти на банківські картки на прохання невстановлених осіб! Якщо ж вам телефонують з подібними вимогами, повідомте про це Національну поліцію України за телефоном 102 або управління з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДПС у Київській області (200-37-82).